مدیر سابق بی‌بی‌سی از شغلش استعفا داد/ تبعات مصاحبه جنجالی با پرنسس دایانا | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

مدیر سابق بی‌بی‌سی از شغلش استعفا داد/ تبعات مصاحبه جنجالی با پرنسس دایانا

مدیر سابق بی‌بی‌سی با مشخص شدن نقشش در رسوایی مصاحبه برنامه پانورامای پرنسس دایانا از سمت فعلی خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، تونی هال مدیر سابق بی‌بی‌سی در پی تحقیقات درباره نقشش در رسوایی مصاحبه برنامه پانورامای مربوط به پرنسس دایانا از سمت فعلی خود به عنوان رییس گالری ملی بریتانیا استعفا داد.

هال در بیانیه‌ای که در روز شنبه ۲۲ می منتشر کرد، نوشت: من امروز از عنوان رییس گالری ملی استعفا داده‌ام. همواره یک حس قوی درباره فعالیت در حوزه خدمات عمومی داشته‌ام و واضح است که ادامه نقش من موجب سردرگمی این موسسه که عمیقا به آن اهمیت می‌دهم، می‌شود.

هال در ادامه این بیانیه به نقشش در مصاحبه ۲۵ سال پیش نیز اشاره کرد، او گفت: همانطور که دو روز پیش گفتم، برای رویدادهای ۲۵ سال پیش بسیار متاسفم و معتقدم که رهبری و ریاست به معنای مسئولیت‌پذیری است.

در یک بررسی مستقل درباره مصاحبه برنامه پانورامای بی‌بی‌سی در سال ۱۹۹۵ با پرنسس دایانا که توسط خبرنگار مارتین بشیر انجام شد، مشخص شد، شبکه مربوطه به استانداردهای بالای شفافیت و صداقت کم توجهی کرده است.

در این گزارش اعلام شده، مارتین بشیر برای تولید یک مصاحبه با پرنسس دایانا مدرکی جعلی ایجاد کرده و از این طریق همسر ولیعهد بریتانیا را فریب داده بود و تونی هال رییس سابق بی‌بی‌سی نیز از این موضوع آگاه بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است