۴۵ داستان کوتاه از جمال میرصادقی به چاپ دوم رسید/ تفسیر قالب‌های داستانی

به گزارش صبا، «گل‏‌های لاله عباسی و داستان‏‌های دیگر» مجموعه 45 داستان کوتاه از آخرین نوشته‌های جمال میرصادقی در ژانرهای گوناگون است و تفسیری نیز بر این قالب‏‌های داستانی از سوی نویسنده ارایه شده است.

این اثر سومین جلد از مجموعه آثار جمال میرصادقی پس از «اینگرید نازنین آلمانی» و «بچه‏‌های آفتاب و داستان‏‌های دیگر« است که در نشر آواهیا برای دومین بار منتشر می‏شود.

در قسمتی از این کتاب می‏خوانیم: «… مادر نگاه می‌کند؛ سربازها حلقه محاصره را تنگ‌تر می‌کنند.

«نه، هنوز تفنگ دست آن‌هاست.»

پدر دست او را می‌فشارد.

«روی این همه آدم تیراندازی نمی‌کنند.»

دختر می‌گوید: «چه قیافه‌هایی، انگار از جهنم درآمده‌اند.»

پسر می‌گوید: «برشان می‌گردانیم به جهنم‌شان.»

دختر جوانی جای سخنران را می‏‌گیرد. بلندبالا و خوش‌صداست. دست‌هایش را تکان می‌دهد و با صدایی محکم حرف می‌زند. «تا دیکتاتور هست، اختناق هم هست، زندان هم هست، مملکت غارت می‌شود و مردم فقیرتر.»

پدر می‌گوید: «درست است.»

پسر می‌گوید: «دیگر نمی‌گذاریم دیکتاتورها بر ما حکومت کنند.»

دختر می‌گوید: «دیگر نمی‏‌گذاریم ما را غارت کنند.»

دختر جوان سخنران فریاد می‌زند: «تا دیکتاتوری هست، دستگاه پلیسی هم هست، آدم‌کُشی هم هست، مملکت ویرانه است.» مادر می‌گوید: «با این حرف‌ها نمی‌شود به جنگ این‌ها رفت.»

پسر دستش را مشت می‌کند و زیر لب می‏گوید: «با این‌ها به جنگشان می‌رویم.»

جمال میرصادقی زاده اردیبهشت 1312، داستان‏‌نویس و داستان‌‏پژوه است و تاکنون بیش از 70 جلد کتاب در این حوزه به چاپ رسانده است. او اکنون در موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد، ادبیات داستانی تدریس می‏‌کند و به عنوان رییس مدرسه داستان سپندار نیز با این موسسه همکاری دارد. تمامی آثار اخیر او نیز در نشر آواهیا از مراکز وابسته به هلدینگ سپندار منتشر می ‏شود.

چاپ دوم «گل‏های لاله عباسی و داستان‏های دیگر» با تفسیر در 288 صفحه با جلد شومیز و بهای 58 هزار تومان منتشر شده و علاقه‌مندان برای خرید این اثر می‌توانند به فروشگاه دایمی نشر آواهیا به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان ظفر، پلاک هشتاد، کافه آواهیا مراجعه کنند و یا برای خرید غیرحضوری، با شماره 26410657 تماس بگیرند.

انتهای پیام/