گفتگو درباره عبدالوهاب شهیدی در «نیستان» رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳

گفتگو درباره عبدالوهاب شهیدی در «نیستان» رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ در برنامه «نیستان» امشب یکم خردادماه با یاد استاد عبدالوهاب شهیدی را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، برنامه «نیستان» مجله رادیویی موسیقی است که امشب امیر شهابی پیانیست، مدرس موسیقی، کارشناسی ارشد موسیقی به عنوان کارشناس مجری این برنامه میزبان امیرحسین رحمتی می‌شود.

گفتگو درباره عبدالوهاب شهیدی و پروهش‌های مهمان برنامه درباره او محور اصلی این بخش است.

عبدالوهاب شهیدی خواننده فقید موسیقی ایرانی عصر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری و دوشنبه ۲۰ اردیبهشت درگذشت.

مرحوم شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در میمه اصفهان بود. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی بجز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای با ساز عود است که این ساز را ایرانی می‌نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را دارد.

عبدالوهاب شهیدی در اجرای آوازهای محلی نیز پیش‌ رو بوده‌ است. تصنیف معروف «زندگی» با مطلع «آن نگاه گرم تو» از این هنرمند است.

همچنین تصنیف‌های دیگری مثل «یار بی وفا» و «آی سوزه» از اجراهای اوست. شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف‌های گریه را به مستی بهانه کردم و گریه کن اشاره کرد.

ندا رادمهر در اطلاع رسانی از آخرین رویدادها و اخبار حوزه موسیقی درباره موسیقی ساحل مکوران سیستان و بلوچستان مطالبی را بیان می‌کند ‌‌و‌ همراه با فرنوش تدین آلبوم کردانه با صدای صدیق تعریف معرفی می‌شود.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است