اجرای «جنگ و صلح» آغاز شد/ تماشاگران مهم‌ترین اسپانسرهای تئاتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷

اجرای «جنگ و صلح» آغاز شد/ تماشاگران مهم‌ترین اسپانسرهای تئاتر

اجرای عمومی نمایش موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی و کارگردانی میثم یوسفی طی مراسمی با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشورمان در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از سر گرفته شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی با حضور مخاطبان و هنرمندان تئاتر از جمله بهزاد فراهانی، اسماعیل خلج و رویا بختیاری اجراهای عمومی خود را با برگزاری یک مراسم افتتاحیه در تالار چهارسو تئاتر شهر از سر گرفت.

امیدوارم کرونا دیگر کاری به تئاتر نداشته باشد!

اسماعیل خلج نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر کشورمان پیش از آغاز اجرای نمایش خطاب به تماشاگران حاضر در تالار چهارسو گفت: بسیار خوشحالم که دوباره تماشاگران تئاتر را در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر می‌بینم. من به عنوان یک هنرمند همه شما عزیزان را دوست خوبم می‌دانم چون همه ما دوست تئاتر هستیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه کرونا بیشتر از هر صنفی به ما لطمه زد. لطمه‌ای که موجب تعطیلی کامل تئاتر شد و شرایط خوبی را برای ما فراهم نکرد اما به هر حال امروز بسیار خوشحالم با تمهیداتی که اندیشیده شده شاهد به صحنه رفتن یک تئاتر موزیکال هستیم. تئاتری که امیدوارم شما تماشاگران تئاتر از تماشای آن لذت ببرید. ما امروز با اجرای این اثر نمایشی دوباره به تئاتر برگشتیم و امیدوارم دیگر کرونا کاری به کار ما نداشته باشد.

بهزاد فراهانی و یک گرامی‌داشت تئاتری در تالار چهارسو

بهزاد فراهانی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره هنرمندانی که به دلیل کرونا دار فانی را وداع گفتند، بیان کرد: این روزها همه ما سوگواریم و هیچ کاری هم از دست‌مان بر نمی‌آید. کرونا هیچ کس را نمی‌شناسد و همه را یکسان قلع و قمع کرده است اما می‌توان گفت درباره صنوف هنری مقداری کم لطفی داشت، چون هنرمندانی را گلچین کرده و آن‌ها را از میان ما برد؛ هنرمندانی که هرکدام‌شان در تاریخ کشور ما بی‌نظیر بودند. ما طی این مدت بزرگانی را از دست دادیم که واقعا هنرمندانی گرانقدر بودند و من امروز بسیار خوشحالم که به بهانه اجرای نمایش «جنگ و صلح» می‌توانیم به سهم خودمان یاد و خاطره این عزیزان را با اجراهای یک اثر نمایشی گرامی بداریم.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من کرونا پدیده‌ای است که در تاریخ بشری نظیر آن وجود ندارد. این پدیده منحوس مشابه هیچ یورشی نیست چرا که هیچ بیماری تا این حد سهمگین نبود. این بیماری تعدادی از بهترین شخصیت‌های میهن را گرفت که امیدوارم بتوانیم حداقل در این مدت از پس این پدیده بر بیاییم.

معرفی مهم‌ترین اسپانسر تئاتری‌ها در تئاتر شهر

رییس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره دغدغه‌ها و مشکلات ناشی از کرونا که همه مردم دنیا را درگیر خود کرده، اظهار کرد: آنچه امروز مهم است اینکه با وجود تمام این مشکلات بار دیگر دور هم جمع شدیم تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باز هم از تماشای تئاتر لذت ببریم. تئاتری که از امروز با همراهی میثم یوسفی و همراهانش در تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» اجراهای عمومی خود را آغاز کرده و ما هم تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن تماشای یک اثر نمایشی را تجربه کنیم.

فراهانی گفت: آرزوی قلبی من این است که به واسطه حضور گرم شما تماشاگران تئاتر، تماشاخانه‌های ما بار دیگر برکت گذشته را به دست بیاورند. من بر این باورم شما تماشاگران تئاتر مهم‌ترین اسپانسر اهالی تئاتر هستید چرا که تئاتر در گروی چشم زیبای شما و قلب های مهربان شماست که به تئاتر ایران برکت داده اید. پس با همین حس و حال خوب که شما به تئاتر ایران انتقال داده‌اید از تماشاگران عزیز تئاتر می‌خواهم در این روزهای سخت که هنرمندان تئاتر در سخت‌ترین شرایط ممکن چنین آثار نمایشی را روی صحنه آورده‌اند، حمایت‌های لازم را دریغ نکرده و به آن‌ها انگیزه تزریق کنید.

پس از صحبت‌های فراهانی اسامی تعدادی از هنرمندان درگذشته تئاتر ایران طی ماه‌های گذشته از جمله بیژن افشار، سیامک افسایی، علیرضا موسوی، اشکان منصوری، محسن قاضی مرادی، افشین سلیمانپور، محمود فتح نیا، محمدرضا الوند، پرویز پور حسینی، محمد اسدی، ابراهیم اثباتی، کریم اکبری مبارکه، حمید حبیبی فر، ناصر ایزد فر، امیر علی سردار افخمی، رضا لنکرانی، چنگیز جلیلوند، اکبر عالمی، میلاد حاجی زاده، مسعود سمیعی، سیروس گرجستانی، محمد علی کشاورز، صدیقه کیانفر، جمشید مددی، گلزار محمدی، امیر کاووس بالازاده، ابراهیم آبادی، قاسم غریفی، حمید صفایی، میثم مطهری، عباس جوانمرد و تعدادی دیگر در تالار چهارسو قرائت و از تماشاگران خواسته شد تا به پاس تلاش هر یک از این هنرمندان فقید تئاتر، آن‌ها را تشویق کنند.

تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی، ساعت ۱۹:۳۰، مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه می‌رود.

شاهین اعلایی نژاد، محمد صمدی، مصطفی ایزدی، پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم خانی، هانیه مهر افزون، زهرا دوستی گروه بازیگران و بازی دهندگان نمایش را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که فرید نوایی آهنگساز، علی پاکدست، مریم اقبالی طراح و سازندگان ماسک و تن‌پوش، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت طراحان پوستر و بروشور، رضا خضرایی شاد طراح نور، نیلوفر عبدالعلیان طراح و سازنده عروسک‌های بخش سایه، محمد شباهنگ شاعر، یاسر بیات نوازنده تمبک و کمانچه، عرفان خزایی نوازنده تار، مرتضی برزگرزادگان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان، علی رضایی دستیار کارگردان، احمد احمدی و زهرا دوستی مدیران صحنه، مهدی صالحی عکاس، حسام کلانتری ساخت تیزر، آرش بختیاری زاده و گروه نمایش صفیر روابط عمومی دیگر اعضای گروه اجرایی نمایش هستند.

در خلاصه داستان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» آمده است: «در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی) و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند  که ۲ ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می‌شوند اما باتوجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی‌شان با ممنوعیت خانواده‌هایشان مواجه می‌شوند.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است