ممکن است باز هم زیر تیغ جراحی بروم/ «بلیط» در نیمه دوم راهِ فیلمبرداری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
علیرضا سجادپور در گفتگو با صبا:

ممکن است باز هم زیر تیغ جراحی بروم/ «بلیط» در نیمه دوم راهِ فیلمبرداری

تهیه‌کننده «بلیط» که در خوزستان و اصفهان فیلبرداری می‌شود از حضور عوامل بومی در این فیلم خبر داد.

علیرضا سجادپور کارگردان و تهیه‌کننده سینما که از مدت‌ها پیش درگیر بیماری سرطان شده بود و حال این بیماری خود را در مغز او نشان داده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره روند بیماری خود توضیح داد: در چند سال گذشته درگیر بیماری‌های مختلفی شدم؛ توده‌ای در روده‌ بزرگم پیدا که منجر به برداشتن تقریبا تمام آن قسمت از بدنم شد، پس از آن وارد ریه و باز هم جراحی و برداشتن بخش‌هایی از آن شد، باز هم به ریه برگشت و باز هم منجر به جراحی شد، درنهایت به صورت اتفاقی این توده خود را در سر و مغز نشان داده و در ۲، سه سال گذشته، سه بار رفت و برگشت داشته است.

وی افزود: تومور مغزی خیلی پیشرفته‌ای است و میزان خطر آن بسیار بالاست به گونه‌ای که پزشک من درباره عمل جراحی مقداری تردید دارد و می‌گوید باید ببینیم که آیا بدن تحمل سه بار جراحی در این فاصله کوتاه را دارد. به هر حال کار حساس و ظریفی‌ست و ریسکش بالاست. خود من هم باید از لحاظ جسمی و روحی آمادگی این کار را داشته باشم. اگر تا یک ماه دیگر حس کنم که درمقابل این بیماری کم آورده‌ام، مقدمات جراحی سوم را هم انجام می‌دهیم تا به امید دعای عزیزان ان شاءالله دیگر این بیماری برنگردد.

سجادپور که مدتی‌ست تهیه‌کنندگی فیلم «یلبط» را برعهده دارد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره این پرژه گفت: به دلیل شرایط جسمانی‌ام نمی‌توانم خیلی پروژه‌های سنگین را قبول کنم، از میان پروژه‌هایی که به من پیشنهاد می‌شود، اگر بدانم که می‌توانم از پسش بربیایم، قبول می‌کنم. «بلیط» اواخر سال گذشته به من پیشنهاد شد، هم کارگردان کار اولی بود و هم سرمایه‌ آن فراهم بود. مرتضی رحیمی که کارگردان اثر است انگیزه بالایی برای ساخت آن داشت و چون کار اولی بود و ارشاد درباره مجوز دادن به آن‌ها سخت‌گیری‌های بیشتری می‌کند، تلاش بسیاری برای حل کردن مشکلات اداری و پروانه ساخت از جمله انتخاب تهیه‌کننده، انجام داده بود.

«بلیط» از جنبه‌های بسیاری به «شکلات داغ» شبیه است

تهیه‌کننده «شکلات داغ» ادامه داد: وقتی پروانه آمد دوستان سازنده خیلی خوشحال شدند زیرا همه چیز برای ساخت آن مهیا بود، حتی پیش‌تولید را هم تاحدودی پیش برده بودند ولی به دلیل مشکلات اداری انتظار کمی طولانی شده بود، درنهایت به محض شروع تعطیلات عید، ساخت «بلیط» آغاز شد.

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به فیلملبرداری «بلیط» در شهرستان‌های اندیکا، مسجد سلیمان، شوشتر، ایذه و اصفهان، اظهار کرد: داستان فیلم بومی و کاملا منطقه‌ای است اکثر عوامل نیز از همان عوامل منطقه‌ای انتخاب شده‌اند و تعداد کمی از بازیگران غیرمنطقه‌ای هستند. باید گفت «بلیط» از نظر ساختار، عوامل و منطقه به فیلم «مستطیل قرمز» ساخته حسن و حسین صیدخانی شبیه و به نوعی دوقلوی آن است.

وی درباره شرایط کرونایی موجود در خوزستان تاکید کرد: از نظر بیماری کرونا، منطقه خوزستان و مسجد سلیمان به رنگ قرمز و تا جایی سیاه درآمده و بسیار خطرناک بود اما خوشبختانه تیم تولید با حمایت عوامل منطقه، نیروهای بهداشتی، انتظامی و… توانستند کار را پیش ببرند. باوجود لوکیشن‌ و رفت و آمدهای زیاد، درحال حاضر در نیمه دوم فیلمبرداری هستیم و همه چیز طبق برنامه قبلی پیش می‌رود. امیدواریم همانطور که دریافت‌کننده آخرین پروانه ساخت در سال قبل بودیم، اولین مجوز نمایش در سال ۱۴۰۰ را هم بگیریم و پخش جشنواره‌ای فیلم را آغاز کنیم.

سجادپور در پایان درباره شباهت فامیلی خود با جانشین تهیه‌کننده «بلیط» عنوان کرد: سید مهدی سجادپور به عنوان جانشین تهیه‌کننده در کنار دوستان در منطقه حضور دارد. شباهت اسمی من با او کاملا تصادفی‌ست و هیچ نسبتی با هم نداریم. سجادپور پیش از این با مجتبی رحیمی همکاری‌هایی داشت و من هم ترجیح دادم که او همراه گروه باشد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است