گُل‌هایی که برای نمایشگاه «گل‌چین» چیده شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵

گُل‌هایی که برای نمایشگاه «گل‌چین» چیده شدند

کیوریتور نمایشگاه «گل‌چین» درباره آثار حاضر در این نمایشگاه توضیح داد.

نجمه امینی کیوریتور نمایشگاهِ گروهی نقاشی «گل‌چین» در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره این نمایشگاه که از شنبه ۲۵ اردیبهشت تا چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ در گالری اکنون اصفهان برپاست، گفت: این سومین دوره نمایشگاه «گل‌چین» است که ۱۰ هنرمند خانم و آقا در آن شرکت دارند که سه نفر آن‌ها از شیراز و هفت نفر از مشهد هستند. برخی از آثار نمایشگاه مانند کارهای آرتمیس لهسایی طراحی هستند اما بیشتر آثار تکنیک بازنمایی است و کمی هم به سمت نقاشی مفهومی پیش رفته‌اند.

وی افزود: چون آغاز این نمایشگاه با فصل بهار همراه بود ما مفهوم اصلی آن‌ را «گل» انتخاب کردیم و همچنین عناصر دیگری هم در ترکیب با گل به کارها اضافه شده است. برخی از هنرمندان با همین موضوع شروع کردند به کشیدن نقاشی و برخی با آرشیوهای قبلی خود در این نمایشگاه شرکت کردند.

این کیوریتور در توضیح نام نمایشگاه بیان کرد: نام این نمایشگاه به عنوان «گل‌چین» به معنی گلچین آثار هنرمندان، نیست بلکه منظور گل‌هایی است که برای این نمایشگاه چیده شده‌اند.

او درباره استقبال مخاطبان از این نمایشگاه عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی نتوانستم در گالری اکنون اصفهان حاضر شوم اما باتوجه به بازخوردهایی که از الناز رجبیان مدیر گالری گرفتم، فکر می‌کنم استقبال خوبی از نمایشگاه «گل‌چین» شد.

مدیر گالری هنگام در پایان درباره برگزاری نمایشگاه پیش‌رو خاطرنشان کرد: هفتم خرداد ماه در گالری هنگام یک نمایشگاه افتتاح می‌شود که ۱۰ کیوریتور از شهرهای مختلف هرکدام ۱۰ هنرمند را معرفی کرده‌اند و آثار آن‌ها در قطع کوچک نمایش داده می‌شود. من هم یکی از کیوریتورهایی هستم که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. تعداد و تنوع آثار این نمایشگاه زیاد خواهد بود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است