یادی از محمدتقی مصطفوی در برنامه «آیین سپاس» رادیو فرهنگ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸

یادی از محمدتقی مصطفوی در برنامه «آیین سپاس» رادیو فرهنگ

برنامه «آیین سپاس» باحضور ناصر تکمیل همایون، خدایار مصطفوی و مهدی صدری، به گفتگو درباره محمدتقی مصطفوی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، برنامه «آیین سپاس» جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه یادی از محمدتقی مصطفوی باستان‌شناس با صحبت‌هایی از ناصر تکمیل همایون، خدایار مصطفوی فرزند او و مهدی صدری از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

سید محمدتقی مصطفوی باستان‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی، نزدیک به پنجاه سال از زندگی خود را در باستان‌شناسی ایران گذرانید و بسیاری از بناهای باستانی را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. در کاوش‌های باستان‌شناسی در تخت جمشید و بازسازی آن نقش عمده‌ای داشت و با باستان‌شناسانی همچون اریک اشمیت، جورج کامرون، آرتور پوپ وگیرشمن همکار بود.

پس از بازنشستگی از ادارهه کل باستان‌شناسی، همکاری‌ای با انجمن آثار ملی داشت. او از همکاران اصلی دایرت‌المعارف فارسی بود و تهیه و تدوین مقاله‌های مربوط به آثار و بناهای تاریخی، هنری و باستانی ایران را به عهده گرفت.

در این برنامه طی گفتگو با ناصر تکمیل همایون جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار ایرانی، خدایار مصطفوی فرزند او و مهدی صدری نویسنده و گرداورنده مقالات باستان شناسی و همکار محمدتقی مصطفوی، از محمد تقی مصطفوی باستان شناس یاد خواهیم کرد.

برنامه «آیین سپاس» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی است که به معرفی مشاهیر و مفاخر ایران زمین اختصاص دارد و این هفته جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است