روایتِ خاطراتِ مرد معمار | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
معرفی کتاب؛

روایتِ خاطراتِ مرد معمار

کتاب «زندگی در راه: خاطرات پرویز مختاری» نوشته انوش صالحی به همت نشر نگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «زندگی در راه: خاطرات پرویز مختاری» نوشته انوش صالحی به همت نشر نگاه منتشر شد.

در پشت جلد کتاب خاطرات زنده‌یاد پرویز مختاری مهندس معمار نوشته است: «در یکی از روزهای اوایل تابستان ۱۳۸۲ با علی اشرف درویشیان در نشر چشمه وعده دیدار داشتم. آن روز قرار بود درویشیان مرا به یکی دیگر از یاران مصطفی شعاعیان معرفی کند. به اتفاق قدم‌زنان راهی ساختمانی شدیم که در کوچه‌ای منشعب از خیابان فلسطین واقع شده بود. وقتی برای اولین بار با پرویز مختاری در دفتر کارش روبرو شدم سیمای مردی را دیدم که با موی سفید و سبیل معروفش همانند عارفی جلوه می‌نمود. این را در همان دیدار نخست به او گفتم، خندید و خاطره‌هایی از گذر عمرش تعریف کرد که بی‌ارتباط با تصور من نبود. در ادامه آشنایی با گذشته‌اش فرازونشیب‌های زندگیش را تلفیق غریبی از مبارزه سیاسی، احساس مسئولیت در روابط اجتماعی و تلاش برای پیشرفت در زندگی شخصی یافتم، نمونه‌ای قابل توجه در میان سرنوشت هم نسلانش که کنش سیاسی هیچ‌گاه او را از احساس مسئولیت در محیط کار و خانواده باز نداشت.»

این کتاب در ۶ بخش با عناوین «روز واپسین»، «عصر سکوت»، «سال‌های تردید»، «در بازگشت»، «شام آخر» و «آن روزهای ما» روانه بازار کتاب شده است.

در قسمتی از متن کتاب «زندگی در راه» در بخش اول آن آمده است: «نهم اسفند ماه ۱۳۱۵ در روستای آسیابک از بخش زرند ساوه به دنیا آمدم که در هشتاد کیلومتری جاده تهران ـ ساوه فعلی واقع شده است. دورترین خاطره‌ام از آسیابک که بعدها به نوعی با تحصیل و کارم ارتباط معنی‌داری یافت معماری آسیابک و خانه‌هایش بود. در آن وقت آسیابک ده بزرگی بود و نهرِ پر آبی در وسط آن جریان داشت. سرمنشا آب این نهر قناتی بود به طول ۱۲ کیلومتر که آب را از مادرچاه به محل مظهر آب در نزدیکی آسیابک منتقل می‌کرد. ده آسیابک حول این نهر شکل گرفته و در پیرامونش دشت وسیعی قرار داشت. مظهر قنات در برکه‌ای جاری می‌شد که چون جامی بزرگ به قطر سه متر و به عمق ۸۰ سانتی متر در گل رس دشت بوجود آمده بود. ماهیان ریز و درشت همیشه در آب زلال آن جام می‌رقصیدند و در در دو طرف برکه، سنگ‌هایی قرار داشتند که زن و مرد، پیر و جوان روی آنها در جوار آب دمی می‌نشستند و کوزه‌های‌شان را از آب قنات پر می‌کردند.»

کتاب «زندگی در راه: خاطرات پرویز مختاری» در ۴۷۶ صفحه با قیمت ۱۲۵۰۰۰ تومان در نوبت چاپ اول منتشر شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000