«بازتاب» تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴

«بازتاب» تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری

برنامه «بازتاب» ۲۹ اردیبهشت ماه با موضوع بررسی روند قانونی تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیویی خبرگزاری صبا، در ویژه‌برنامه انتخاباتی «بازتاب» رادیو فرهنگ با حضور کارشناسان مختلف روند بررسی تایید صلاحیت‌ها برای نامزدی ریاست‌جمهوری و حداقل‌های حضور در این همه‌پرسی را تشریح می‌کند.

بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیز همچون مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و عامل تعیین‌کننده احراز صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری، رای اعضای شورای نگهبان است. برای احراز صلاحیت کاندیداها در بین اعضای شورای نگهبان رای‌گیری می‌شود و برای احراز صلاحیت حداقل ۷ رای نیاز است.

بعد از فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به استناد ماده ۵۷ قانون انتخابات، شورای نگهبان ۵ روز فرصت بررسی و اعلام نظر در مورد افراد واجد شرایط را دارد، در این برنامه روند روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و شاخص های انتخاب بیان می‌شود.

این برنامه را به گویندگی ناصر صالحی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت؛ ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ روی موج ۱۰۶مگاهرتز و ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است