چارلز گرودین بازیگر و کمدین آمریکایی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۴

چارلز گرودین بازیگر و کمدین آمریکایی درگذشت

چارلز گرودین بازیگر آمریکایی فیلم های «کودک دل شکسته»، «بهشت می تواند صبر کند» و «دونده نیمه شب» در ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل ورایتی، چارلز گرودین بازیگر آمریکایی که بیشتر برای بازی در فیلم های «کودک دل شکسته»، «بهشت می تواند صبر کند» و «دونده نیمه شب» و همینطور نقشش در فیلم های «بتهوون» شناخته می شد، روز سه شنبه ۱۸ می در ۸۶ سالگی در خانه اش در کنتیکت درگذشت.

چارلز گرودین پس از شروع بازیگری اش در تلویزیون، در سینما هم در نقش های اصلی و هم در نقش های کناری ظاهر شد، او عموما کاراکترهای روان پریش خشمگین را بازی می کرد، شوخ طبعی همراه با جدیت گرودین از او یک کاراکتر محبوب برای حضور به عنوان مهمان در برنامه های گفتگو محور نیز ساخته بود.

این بازیگر آمریکایی همینطور چندین کتاب و نمایشنامه را در دوران فعالیت خود نوشته است.

کمدی غیرعادی «کودک دل شکسته» (۱۹۷۲) براساس فیلمنامه نیل سایمون اولین کار مهم گرودین در دنیای سینماست، او در این فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب نقش اول مرد شد.

یکی از فیلم هایی که استعداد گرودین در آن به خوبی مورد استفاده قرار گرفت فیلم «دونده نیمه شب» محصول ۱۹۸۸ به کارگردانی مارتین برست در نقش مقابل رابرت دنیرو بود.

گرودین در ابتدای جاده بازیگری حضور در نقش بن برادوک در فیلم «فارغ التحصیل» ساخته مایک نیکولز را رد کرد، این نقش به داستین هافمن رسید و موجب شهرت بسیار زیاد هافمن در سینما شد. بعد از «فارغ التحصیل»، گرودین پیشنهاد بعدی مایک نیکولز را برای بازی در یک نقش کناری در فیلم «تبصره ۲۲» پذیرفت گرچه فیلم موفقیت کمتری بدست آورد.

این بازیگر و کمدین آمریکایی زمانی گفته بود بعد از دیدن «مکانی در آفتاب» جرج استیونز به بازیگری علاقه مند شد و به دانشگاه بازیگری رفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است