ارز دیجیتال یا بورس؟مسئله این است! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵

ارز دیجیتال یا بورس؟مسئله این است!

در این مقاله به شما بازار ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد تا بدانید بین این بازار و بورس کدام را انتخاب کنید!

به گزارش واحد بازرگانی صبا،

همۀ ما سرمایه گذارها به دنبال این هستیم که یک سرمایه گذاری موفق و پر سود داشته باشیم. در این راستا بازارهای مالی مختلف برای کمک به ما به وجود اومدن. تقریباً عدۀ زیادی از ما سابقۀ سرمایه گذاری در بازار بورس رو داریم. افراد زیادی که از بورس نتیجه نگرفتن و ضررهای بزرگی رو متحمل شدن، برای جبران اون به بازار کریپتوکارنسی اومدن. در این مقاله، قصد داریم بررسی کنیم که کدوم بازار برای سرمایه گذاری بهتره و چرا؟! پس لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت بازار ارز دیجیتال و بورس

تفاوت بازار ارز دیجیتال و بورس

تفاوت عمدۀ دو بازار بورس و کریپتوکارنسی، در تمرکز اون ها هست. در بازار بورس، اتفاقات اقتصاد ایران و شرکت های ارائه دهندۀ سهام تأثیر مستقیمی بر قیمت یک سهم داره. در بازار ارز دیجیتال در اکثر مواقع اینطور نیست! دلیل این تفاوت، اختلاف در مقدار تمرکز در این دو بازار هست. بازار ارز دیجیتال به طور کلی سعی داشته که با تمرکز زدایی و حذف واسطه ها، بستری کاملاً امن و سریع برای معاملۀ مستقیم خریدار و فروشنده فراهم کنه. گرچه اخبار در روند بازار تأثیر گذار هستن؛ اما این نمودارها هستن که روند کلی رو به ما نشون میدن. شاید الان قیمت بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته شده، به ۳۰ هزار دلار کاهش پیدا کنه؛ ولی چیزی که مهمه اینه که ما می دونیم هیچوقت قیمت در این سطح نخواهد موند. این چیزی هست که نمودارها به ما نشون میدن!

بازار بورس ایران در چند سال گذشته، به یکی از مقاصد سرمایه گذاری ایرانی ها تبدیل شد. با راه افتادن کارگزاری ها و شرکت های مختلف، سهام های بورسی فرصت خودنمایی پیدا کردن. خیلی از افرادی که این سهم ها رو خرید و فروش می کردن با اونا آشنایی چندانی نداشتن. عدم آگاهی در سرمایه گذاری و مشاوره های غلط، به این افراد ضررهای سنگینی زد. تعداد زیادی از اون ها به بازار کریپتوکارنسی اومدن تا بتونن ضرر خودشون رو جبران بکنن. آیا این اتفاق واقعا افتاد؟ این سؤال جواب ثابتی نداره. چون بعضی از این افراد سودهای بسیار زیادی کردن و بعضی ها هم به ضرر ادامه دادن. بازار ارز دیجیتال تفاوت هایی با بورس داره که مسیر اون ها رو از هم جدا می کنه. بعد از اینکه بورس چندین ماه اعداد منفی رو به کاربران نشون می داد، مجددا مقداری شروع به حرکت، و اون ها رو امیدوار کرد. ارز دیجیتال هم مدت بسیار کوتاهی با این بحران مواجه شد. خیلی از سرمایه گذاران فکر می کردن که این بازار هم به سرنوشت بورس دچار میشه. اما این تصور کاملاً نادرست بود. هر بازاری با پستی و بلندی ها و صعود و نزول های فراوانی مواجه میشه. اما این که کدوم روند رو به عنوان مقصد نهایی خودش انتخاب بکنه مهمه. شکوفایی یا نابودی؟!

 

سود بازار ارز دیجیتال

خب اگر ما قصد داشته باشیم که سرمایۀ خودمون رو، برای جبران ضرر یا افزایش سود وارد بازار کریپتوکارنسی کنیم، حق داریم بدانیم که این بازار چقدر سودبخش است. بر این اساس، سود حاصل از خرید برخی ارزهای دیجیتال در موقعیت های زمانی مختلف را بررسی می کنیم. در ادامه، به تفکیک، قیمت ارزهای بیت کوین، دوج کوین و شیبا اینو رو مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد. بعد از داشتن یک دید کلی از سودهای موجود در بازار ارز دیجیتال، توانایی بیشتری در تصمیم گیری برای ورود به این بازار پیدا خواهید کرد.

تفاوت بازار ارز دیجیتال و بورس

افزایش قیمت بیت کوین

بیت کوین در ابتدای عرضه، یعنی بیش از ۱۰ سال پیش، حدود ۰٫۰۵ دلار ارزش داشت. یعنی ۲۰ بیت کوین معادل ۱ دلار بود! در اون زمان کمتر کسی احتمال می داد که بیت کوین روزی انقدر ارزش پیدا بکنه! سهم بازاری نزدیک به نقره و ارزشی معادل ۶۴ هزار دلار! این بالا ترین رقمی هست که بیت کوین تا حالا ثبت کرده که اصطلاحاً به اون ATH بیت کوین گفته میشه. با یک حساب ساده، کاملاً متوجّه رشد بیت کوین در طول این ۱۰ سال خواهید شد. از ۰٫۰۵ تا ۶۴ هزار دلار!

افزایش قیمت دوج کوین

دوج کوین از ارزهایی بود که با رشد قیمت های بسیار شدید همراه شد. حامیان اصلی دوج کوین، ایلان ماسک و اسنوپ داگ معروف هستن. این دو نفر در افزایش قیمت های این ارز نقش مؤثّری داشتن. ایلان ماسک با هر توئیت خودش، ارزش بالایی به دوج کوین می داد. دوج کوین طی مدت بسیار کوتاهی افزایش قیمت تقریباً ۱۰ برابری پیدا کرد و از نظر سهم بازار و به گزارش سایت coinmarketcap به رتبۀ چهارم بازار کریپتوکارنسی رسید!

افزایش قیمت شیبا اینو

با رشد دوج کوین، اقبال عمومی نسبت به میم کوین ها بیشتر شد. شیبا هم مثل دوج کوین یک میم کوین بود که از نام این سگ معروف استفاده می کرد. این ارز یکی از انفجاری ترین رشد قیمت های تاریخ بازارهای مالی رو به نام خودش کرد. در عرض چند ماه، قیمت شیبا اینو ۶۰۰ برابر شد! دو پامپ سنگین ۶۰ برابری و ۱۰ برابر که پشت سر هم برای این کوین اتفاق افتاد، اون رو حسابی معروف کرد. یکی از افزایش قیمت های خیره کنندۀ ارز شیبا، رشد ۸٫۵ برابری در طول ۱ روز بود! واقعا باورنکردنیه!

تفاوت بازار ارز دیجیتال با بورس

چگونه می توانم ارز دیجیتال بخرم؟!

خرید ارز دیجیتال به سادگی و سرعت انجام میشه. کافیه که در یک صرافی معتبر ثبت نام و احراز هویت کنید. بعد از این کار به راحتی می تونید معاملۀ خودتون رو انجام بدید. توجّه داشته باشید که صرافی مد نظر شما، از اون ارزی که برای خرید انتخاب کردید پشتیبانی کنه. صرافی آنلاین بیت ایمن، امن ترین و سریع ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران هست که کامل ترین سبد ارزی رو به شما ارائه میده. در این صرافی ۳۰ ارز پشتیبانی میشن و ما می تونیم هر ارز آینده داری رو که مدنظر داشته باشید خریداری کنیم. همۀ ارزهای نام برده شده در این مقاله، در سبد بیت ایمن موجود هستن. این صرافی اولین صرافی آنلاین ارائه کنندۀ ارز دیجیتال شیبا در ایران هست.

احترام به مشتری در بیت ایمن شرط اول هست و متخصصان اون ها، کوین های محبوب کاربران خودشون رو به صرافی اضافه می کنن. صرافی بیت ایمن در کنار امکان خرید و فروش انواع و اقسام ارزهای دیجیتال، به ما امکانات جانبی فوق العاده ای میده. امکاناتی مثل مسابقات هفتگی در اینستاگرام، کسب درآمد آسان از طریق دعوت دوستان، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، اخبار مهم روز، آموزش ها و تحلیل های کاملاً رایگان، احراز هویت سریع و آسان و پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته! مجموعۀ بیت ایمن همۀ این موارد رو یکجا جمع کرده تا ما بتونیم به طور کاملاً رایگان از اون ها استفاده کنیم. پس میشه در کنار بازار بورس یا حتی به جای اون، نگاهی هم به بازار ارز دیجیتال داشته باشیم تا از این امکانات بی نصیب نمونیم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است