مامور حراست انگشت خبرنگار زن را شکست/ واکنش انجمن روزنامه‌نگاران | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳

مامور حراست انگشت خبرنگار زن را شکست/ واکنش انجمن روزنامه‌نگاران

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضرب و شتم فائزه مؤمنی خبرنگار صبح نو را محکوم کرد و آن را یکی از بدترین تعرض‌هایی دانست که در حین انجام وظیفۀ حرفه‌ای توسط یک مأمور حراست علیه یک خبرنگار رخ داده و باعث تشدید عدم امنیت حرفه روزنامه‌نگاری در ایران شده است.

به گزارش صبا، روز گذشته خبرنگار روزنامه صبح نو پس از تهیه گزارش از روند واکسیناسیون و صحبت با عوامل کادر بهداشت که مشغول این جریان هستند در هنگام خروج از مجموعه با برخورد تند مامور حراست مجموعه به نام ق.ج مواجه شده و این مامور با اعتراض امر به پاک کردن فایل‌های صوتی و هرآنچه از مصاحبه‌ها ضبط شده می‌کند و وقتی با مقاومت خبرنگار برای پاک نکردن فایل مصاحبه مواجه می‌شود، خانم خبرنگار را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که خبرنگار دچار شکستگی از ناحیه انگشت دست راست می‌شود. در همان حال با ضبط کیف و وسایلش او را به مدت بیشتر از یک ساعت نیز تحت بازداشت غیررسمی و غیرقانونی در محل قرار می‌دهد تا در نهایت با حضور عوامل روزنامه و مامور ناجا اقدام به پس دادن کیف و وسایل می‌کند. شدت شکستگی دست خبرنگار روزنامه صبح نو به حدی بوده که شب گذشته به مدت دوساعت تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

در پی این حادثه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران متنی را در راستای محکومیت تعرض و ضرب و شتم فائزه مؤمنی خبرنگار روزنامه «صبح نو» منتشر کرده که در این متن آمده است:

«انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، این رفتار را قویاً محکوم کرده و اعلام کرده است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سرعت با این رفتار غیرقانونی و خودسرانه‌ عوامل خود برخوردهای قانونی را انجام دهند. همچنین رسماً از فائزه مؤمنی عذرخواهی به عمل آورند.

انجمن همچنین از مسئولان قضایی می‌خواهد شکایت فائزۀ مؤمنی و همکاران ما در صبح نو را بدون تبعیض و عادلانه مورد رسیدگی قرار داده تا عبرتی برای متجاوزان به حقوق روزنامه‌نگاران کشور باشد.

ما عمیقاً متأسفیم که بی‌اعتنائی مسئولان کشوری به حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و تعدد موارد نقض امنیت حرفۀ روزنامه‌نگاری به صورت‌های مختلف به حدی رسیده است که هرکس به خود اجازه می‌دهد چنین رفتار مجرمانه، سخیف و تهاجمی را نسبت به یک خبرنگار انجام دهد.

اقدام این مأمور حراست فقط حمله به یک خبرنگار نیست، بلکه تعرضی است به حریم روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای کشور. به همین ترتیب مسئولان آن مأمور متعرض و مسئولان قضایی می‌بایست با این مورد چنان رفتار کنند که در خور شأن امنیت این حرفه باشد.

انجمن طی روزهای آینده نیز پیگیر این واقعۀ تجاوزگرانه بوده و گزارش‌های لازم را منتشر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    120/288/595/500
  • بی‌بدن
    30/533/880/500
  • سال گربه
    26/041/466/500
  • مست عشق
    13/226/218/500
  • آپاراتچی
    4/625/524/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/954/223/000
  • آسمان غرب
    3/777/294/500
  • پرویزخان
    3/346/264/500
  • نوروز
    3/292/711/000