بررسی داستان «زن و شوهر» اثر کافکا در رادیو نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۱

بررسی داستان «زن و شوهر» اثر کافکا در رادیو نمایش

داستان «زن و شوهر» فرانتس کافکا در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش بررسی می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه آثار فرانتس کافکا در برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش بررسی و تحلیل می‌شود.

دوره‌ای که کافکا در آن زندگی می‌کرد دوران پر تلاطمی بود، بشر نه تنها گرفتار عصر ماشینیسم و مناسبات پیچ در پیچ دیوان سالاری شده بود، بلکه حوادث دهشتناکی مثل جنگ جهانی و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و ظهور فاشیسم را هم از سر گذراند. در چنین دنیایی که هویت انسان‌ها دائم در معرض تهدید قرار داشت و معناباختگی بر همه ارکان هستی سیطره پیدا کرده بود، بیراه نیست که روح حساس این نویسنده، آثاری با حال و هوایی کابوس وار و دلهره آور خلق کند.

در واقع آثار کافکا نزدیک‌ترین رابطه را با دوران مدرن و عصر خودش دارد، در آثار او مرز بین واقعیت و خیال در هم می‌شکند. زمان مکان و موقعیت‌های داستانی به شکلی پرداخته می‌شوند که گویی هم از واقعیت برآمده هم از خیال و همین کیفیت شگفت آور باعث شده هنوز هم منتقدان بسیاری برای تفسیر آثار این نویسنده به انواع رهیافت‌ها متوسل شوند.

پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت و بازپخش دوشنبه سه خرداد در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «زن و شوهر» نوشته فرانتس کافکا را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت، گویندگی زندگینامه کافکا را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی به عهده ژاله محمدعلی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است