شخصیت چندوجهی و‌ اندیشه‌های عمر خیام در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸

شخصیت چندوجهی و‌ اندیشه‌های عمر خیام در رادیو فرهنگ بررسی می‌شود

شبكه رادیویی فرهنگ به مناسبت فرارسیدن ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حكیم عمر خیام با ویژه برنامه «حکیم خیام» این روز را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امیررضا راز که تهیه‌کنندگی برنامه‌ «حکیم خیام» رادیو فرهنگ را برعهده دارد درباره این برنامه گفت: حکیم عمر خیام، فیلسوفی تراز اول بوده و‌ در تقویم کشورمان ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری نام گرفته است به همین مناسبت رادیو فرهنگ برای معرفی بیشتر شخصیتی که علاوه بر تبحر در شعر، علوم ریاضی، فقه، هندسه و نجوم، فیلسوفی تراز اول نیز بوده است برنامه «حکیم خیام» را با بخش‌های مختلف تدارک دیده است.

این برنامه‌ساز رادیو خاطرنشان کرد: امروزه معرفی و شناخت شخصیتی جامع همچون حکیم عمر خیام نیشابوری می‌تواند نمونه‌ای شایسته فراروی تمام پژوهندگان علم و دانش و ادب به ویژه نسل جوان قرار دهد و رویکرد این برنامه برپایه آگاهی بخشی طرح ریزی شده است.

وی با بیان اینکه خیام‌خوانی یکی از بخش‌های مهم این برنامه است، توضیح داد: در این برنامه ضمن گفتگو با خیام پژوهان و ارتباط با نیشابور ، انجمن مفاخر ، خانه اندیشمندان و نمایندگی یونسکو در تهران به خیام خوانی در بوشهر و کرمان می پردازیم و در ادامه کارشناسان به وجهه جهانی خیام اشاره می کنند.

تهیه کننده برنامه «حکیم خیام» این برنامه را مجله ای اندیشه ورز عنوان کرد و گفت: باتوجه به شخصیت چندوجهی خیام و‌ اندیشه‌های عمر خیام، در این برنامه نیز وجوه مختلف شخصیتی و فعالیت‌های این حکیم بررسی می‌شود و در بخش مشارکت مخاطبان نیز «حکیم بودن و ویژگی‌های حکیم» موضوعی است که با همراهی شنوندگان به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: در بخش کارشناسی به عرفان خیام و اندیشه خسروانی در آثار وی نیز اشاره می‌شود.

راز در پایان درباره میزبانی رادیو فرهنگ در برنامه «حکیم خیام» از کارشناسان این حوزه بیان کرد: در برنامه زنده امکان تغییر و‌جابجایی مهمان وجود دارد اما تلاش کرده‌ایم تا در این برنامه میزبان کارشناسانی چون مشکینی مدیر گروه فرهنگی یونسکو، بلغاری، محقق، میر جلال الدین کزازی و بهاء‌الدین خرمشاهی و… باشیم.

«حکیم خیام» برنامه‌ای از گروه تاریخ و اندیشه است که مهدی محمدیان و فاطمه اسحاق تبار اجرای آن را بر عهده دارند. این برنامه سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000