«سایه‌های بی‌خورشید» و «رویاهای دم صبح» هم در لیست صددرصدی راتن تومیتوز هستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۸

«سایه‌های بی‌خورشید» و «رویاهای دم صبح» هم در لیست صددرصدی راتن تومیتوز هستند

فیلم‌های مستند «سایه‌های بی‌خورشید» و «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در فهرست فیلم‌های صددرصدی راتن تومیتوز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، روز گذشته روابط عمومی مستند «کودتای ۵۳» در خبری اعلام کرد که ۲ فیلم ایرانی در فهرست فیلم‌های صددرصدی راتن تومیتوز قرار دارند و آن‌ها هم «چهارشنبه سوری» از اصغر فرهادی و «کودتای ۵۳» ساخته‌ تقی امیرانی است.

بعد از انتشار این خبر، درباره جایگاه فیلم های سینمای ایران در این سایت کنجکاو شدیم و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این ۲ فیلم، تنها فیلم‌های ایرانی راه‌یافته در فهرست فیلم‌های صددرصدی راتن تومیتوز نیستند و نام فیلم‌های مستند «سایه‌های بی‌خورشید» و «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز در این میان دیده می‌شود.

از ۲۰ نقدی که در سایت راتن تومیتوز برای فیلم «رویاهای دم صبح» نوشته شده امتیاز ۱۰۰ گرفته است و «سایه‌های بی‌خورشید» نیز از ۱۱ نقدی که برآن وارد شده، باز هم به امتیاز ۱۰۰ دست یافته است.

«سایه‌های بی‌خورشید» تاکنون در ۳۷ جشنواره معتبر جهانی شرکت کرده و ۱۴ جایزه مهم دریافت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ایدفا، جایزه حقوق بشر از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلنیوم»، جایزه بهترین فیلم مستند بلند از هیات داوارن هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «راه ابریشم»، برنده بهترین فیلم بخش ویژه سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «اکنون خاورمیانه»، جایزه بهترین فیلم مستند بلند از هشتمین جشنواره بین‌المللی تفلیس «سینه داک»، جایزه شاخ نقره‌ای برای بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، از شصتمین جشنواره بین‌الملی فیلم کراکو، جایزه بهترین فیلم از نطر هیات داوران دانش‌آموزی در شصتمین جشنواره بین‌الملی فیلم کراکو، جایزه ویژه هیات داوران از هفدهمین جشنوراه بین‌المللی فیلم مستند بیگ اسکای، جایزه بهترین فیلم معناگرای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» و جایزه «امپراطوری بخشایش» در جشنواره بوداپست مجارستان اشاره کرد.

فیلم «سایه‌های بی‌خورشید» توسط کمپانی The cinema Guild برای ارایه به اسکار ۲۰۲۲ در بخش فیلم بلند مستند آماده می‌شود. همچنین این فیلم به زودی با زیرنویس فرانسه توسط پخش‌کننده فرانسوی فیلم شرکت لوفیلم دو ویپت، برای حضور در جشنواره‌های فرانسه زبان شرکت می‌کند و در ماه سپتامبر در سینماهای فرانسه اکران عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است