ادامه نقدها به «خندوانه»/ آنها که با کتاب بیگانه‌اند نویسنده‌ را چیزی در حد سبزی خوردن می‌دانند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱
اسدالله امرایی هم واکنش نشان داد؛

ادامه نقدها به «خندوانه»/ آنها که با کتاب بیگانه‌اند نویسنده‌ را چیزی در حد سبزی خوردن می‌دانند

یک نویسنده ایرانی در واکنش به توهین به نویسندگان در برنامه «خندوانه» پست اینستاگرامی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیان خبرگزاری صبا، اسدالله امرایی نویسنده و مترجم ایرانی در واکنش به توهینی که در برنامه چهارشنبه شب ۲۲ اردیبهشت‌ماه «خندوانه» به نویسندگان شد، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس و یاداداشتی از برنامه‌سازان و مدیران شبکه به دلیل دعوت مهمانی ناآشنا با فرهنگ کشور انتقاد کرد.

وی در متن خود آورده است: «در این چندروزه تکه‌هایی از یک برنامه تلوزیونی دست به دست می‌چرخد که در آن نویسندگان را آدم‌های بی‌کاری می‌دانند. مجریان برنامه و روسایشان که با کتاب بیگانه‌اند و مهمان‌هایی آورده‌اند بدتر از خودشان که نویسنده‌ها را چیزی در حد سبزی خوردن می‌دانند.

حالا بماند که کسی انتظار ندارد فلان قهرمان فوتبال یا مربی بددهنی که شهره خاص و عام است ادیب باشد. نویسندگان زیادی داریم که هرکدام به تنهایی در حد یک نظام سیاسی درست و درمان افتخار و تاج سر فرهنگ کشور هستند و حتی دشمنان قسم‌خورده‌شان هم به ناچار زبان به تحسینشان می‌گشایند، منتهی چون حافظه برنامه‌سازان و کوتاه قدان یاری نمی‌کند فقط چندتایی را با رسم شکل نشان می‌دهم در کنار سخن گهربار فردوسی کبیر.

عذرخواهی از سر تکبر هم بخورد تو سرتان»

همچنین شیوا مقانلو نویسنده و مترجم ایرانی در واکنش به عکس این پست اینستاگرامی امرایی نوشته است: «سپاسگزارم از متن شما و عکسی که انتخاب کردید، آقای امرایی عزیز جدا از موضوع (که جامعه ادبی حرکت درست و خوبی کردیم) برای من کمی ناامیدکننده -اما نه عجیب- است که اکثر همکاران محترمی که این چند روز عکس گذاشتند، حتی خود زن‌ها، فقط عکس‌های کولاژی نویسندگان مرد را گذاشته بودند. انگار در خودآگاه یا ناخودآگاه، نویسندگی چه شغل مهم باشد یا نباشد؛ امری مردانه است.

سایه شما بلند.»

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است