بررسی کتاب «رسانه‌شناسی» محسنیان‌راد در روز ارتباطات | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۴

بررسی کتاب «رسانه‌شناسی» محسنیان‌راد در روز ارتباطات

کتاب «رسانه شناسی» مهدی محسنیان‌راد که به تازگی به چاپ رسیده است، همزمان با روز جهانی ارتباطات بررسی می‌شود.

به گزارش صبا، نشست بررسی کتاب «رسانه‌شناسی» مهدی محسنیان‌راد روز دوشنبه  ۲۷ اردیبهشت ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این نشست به همت انجمن‌های علمی «مطالعات ارتباطی» و «مطالعات فرهنگی و رسانه» دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه تهران به صورت آنلاین برپا خواهد شد.

کتاب «رسانه‌شناسی» نوشته مهدی محسنیان‌راد استاد تمام دانشگاه امام صادق (ع)، پس از گذشت هفت سال از آغاز تالیف آن منتشر شد.

نشست بررسی کتاب «رسانه‌شناسی؛ نگاهی عمیق به دنیای رسانه‌ها»، قرار است همزمان با روز ارتباطات از ساعت ۱۹ به شکل آنلاین برگزار شود.

لینک برگزاری نشست (اسکای روم) در پوستر اطلاع رسانی شده است.

کتاب «رسانه‌شناسی» با ۱۱۳۱ صفحه توسط انتشارات سمت به چاپ رسیده است و شامل ۲۱ فصل با عناوینی چون ارتباط با توده، رسانه‌های پیش از قدیم، چاپ، نشر کتاب، نشر مطبوعات، سینما، رادیو و وسایل وابسته به آن، تلویزیون و وسایل وابسته به آن، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای، محتوای رسانه‌ها، مخاطب، کارکردها و کاربردهای رسانه‌ها در جوامع معاصر، مالکیت و تجارت رسانه‌ها، نظارت و کنترل بر رسانه‌ها، هنجارهای حاکم بر رسانه‌ها، مطالعات رسانه‌ها: نظریه‌ها، تاثیر رسانه‌ها بر رفتار مخاطبان سواد رسانه‌ای، وضع جهان رسانه‌ها و آینده رسانه‌هاست.

مهدی محسنیان‌راد در تالیف کتاب رسانه‌شناسی (مدیالوژی) ابتدا به توضیح مفاهیم پایه و پس از آن در قالب اصطلاحی جدید به مروری بر کارکرد و کاربرد رسانه‌های پیش از قدیم در ایران می‌پردازد. سپس امکان شناخت عمیق و همه‌جانبه چاپ، کتاب، مطبوعات، سینما، رادیو، تلویزیون، شبکه های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای را فراهم آورده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است