لئوناردو دی‌کاپریو به کمک جنگل‌های در حال سوختن آمازون رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۵

لئوناردو دی‌کاپریو به کمک جنگل‌های در حال سوختن آمازون رفت

سازمان محیط زیستی ی‌کاپریو با اختصاص بودجه‌ میلیون دلاری به جنگ آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های آمازون رفت.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، سازمان محیط‌زیستی «اتحادیه زمین» که توسط لئوناردو دی‌کاپریو پشتیبانی می‌شود، متعهد به پرداخت ۵ میلیون دلار برای مبارزه با آثار سوء آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های آمازون و حفظ این تنفس‌گاه کره زمین شده است.

این سازمان بعد از تشکیل صندوق اضطراری جنگل‌های آمازون خود در روز یکشنبه ۲۵ آگوست، در تلاش است تا با همکاری با گروه‌ها و نهادهای محلی، از بوم‌زیست‌های حساس داخل آمازون مراقبت کند. این پول به ۵ ارگان محلی آن منطقه اهدا خواهد شد.

بنا بر آماری که وبسایت این صندوق منتشر کرده، امسال تاکنون بیش از ۷۲ هزار آتش‌سوزی در آمازون از سوی سازمان ملی تحقیقات فضایی برزیل «INPE» گزارش شده است که جهشی خیره کننده از ۴۰ هزار مورد در سال قبل را نشان می‌دهد. افزایشی بی‌سابقه در زمینه جنگل‌زدایی که بیشتر برای تهیه زمین زراعی و یا دامداری اتفاق افتاده است.

آتش‌سوزی گستره اخیر جنگل‌های آمازون در فضای مجازی نیز آتش به پا کرده است و شماری از سلبریتی‌ها نیز با استفاده از حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی درباره آن صحبت کرده و به طرفداران خود آگاهی بخشیده‌اند

دی‌کاپریو در این باره در حساب اینستاگرام خود نوشت: بزرگترین جنگل بارانی جهان، قطعه‌ای حیاتی و ارزشمند برای حل مشکل گرمایش جهانی است. بدون آمازون ما افزایش حرارت زمین را نمی‌توانیم متوقف کنیم.

«اتحادیه زمین» که ماه جولای امسال توسط لئوناردو دی‌کاپریو، لارن پاول جابز و برایان شیت بنا نهاده شده، سازمانی برای رصد گرمایش زمین است که توسط تیمی مستقل از دانشمندان و طرفداران محیط زیست اداره می‌شود و هدف آن حفاظت از اکوسیستم‌ها و حیات وحش، برقراری عدالت زیستی، حمایت از انرژی‌های پاک و تضمین حقوق افراد بومی است.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است