بازیگری که قبول می‌کند نقش کوچکی ایفا کند خودش آدم کوچکی نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۲
پرویز فلاحی‌پور در گفتگو با صبا:

بازیگری که قبول می‌کند نقش کوچکی ایفا کند خودش آدم کوچکی نیست

پرویز فلاحی‌پور بازیگر سریال «یاور» از بی‌عدالتی در دستمزد بازیگران در برخی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی گفت.

پرویز فلاحی‌پور بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره دستمزدهای نامتعارف در شبکه نمایش خانگی گفت: در یک مورد در سریال «شهرزاد» این اتفاق افتاد که یک بازیگر نسبت به بقیه عوامل و بازیگران دستمزد نامتعارف گرفت که در همان زمان هم من گفتم که نباید اینگونه باشد که یک بازیگر به دلیل اینکه نسبت به باقی بازیگران چهره‌تر است، مبلغ قراردادش بسیار بالاتر از دیگر بازیگران و عوامل باشد. البته افزایش قراردادها به تهیه‌کنندگان مربوط است و فکر می‌کنم این اتفاق با ورود افراد غیرحرفه‌ای به این حوزه رخ داد.

وی ادامه داد: از نطر من هنرمندان به دلیل دشواری کار باید در رفاه زندگی کنند، اما نباید حق دیگران ضایع شود تا فلان بازیگر دستمزد میلیاردی بگیرد. برخی بازیگران هستند که ترجیح می‌دهند در طول سال فقط در یک سریال حضور داشته باشند و تمام تمرکزشان را روی آن کار بگذارند و اگر دستمزدها معقول باشد، افراد گزیده‌کار هم می‌توانند در سینما و شبکه نمایش خانگی کار کنند. الان شرایط به گونه ای شده که برخی افراد سالانه ۱۰ فیلم و سریال بازی می‌کنند با قیمت بالا اما برخی بازیگران باتجربه و کاربلد در طول سال یک کار هم ندارند.

بازیگر سریال «یاور» عنوان کرد: دستمزدها باید به اندازه‌ای باشد که بازیگران در دوران بیکاری دستشان جلوی کسی دراز نباشد و اگر اتفاقی برایش افتاد برای پول بیمارستان لنگ نمانند. هنرمندان در همه کشورها دستمزدهای کلانی می‌گیرند، چون هنرمند الگوسازی می‌کند. البته ما در کشور عزیزانی چون شهدای دفاع مقدس داریم که الگو هستند، اما خواه یا ناخواه هنرمندان و ورزشکاران الگوی رفتاری جوانان هستند و مردم آن‌ها را دوست دارند.

وی تاکید کرد: دستمزدها باید معقول باشد، نه اینکه یک بازیگر با پنج سال سابقه میلیاردی دستمزد بگیرد، اما بازیگری که ۴۰ سال سابقه دارد به اندازه یک دهم این بازیگر هم دستمزد دریافت نکند. این نوع تقسیم دستمزدها اجحاف در حق هنرمندان با سابقه است. اگر بازیگری قبول می‌کند که نقش کوچکی در فیلم یا سریالی ایفا کند، خودش آدم کوچکی نیست و نباید با او برخورد ناشایست داشت.

فلاحی‌پور با تاکید بر اینکه سینما باید از رانت و پول آلوده دور باشد، گفت: در کشوری اسلامی نباید این پول‌ها وارد سینما که یک کار فرهنگی است، شود. البته فکر می‌کنم فقط سریال «شهرزاد» بود که این مشکلات را داشت و فکر نمی‌کنم که این اتفاق در دیگر تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی اتفاق افتاده باشد. شبکه نمایش خانگی در این سال‌ها به سمت خصوصی‌سازی رفته و این را می‌توان یک حرکت مثبت تلقی کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای جوان را سراغ دارم که به صورت تعاونی و با مشارکت یکدیگر در حال ساخت فیلم و سریال در شبکه نمایش خانگی هستند. جوانان با استعدادی هم هستند و ایده‌های خوبی هم دارند. یک سریال به نام «سودا» به کارگردانی ایمان یزدی در شبکه نمایش خانگی کار کردم که چند جوان با هم آن را ساختند. یک دوست معممی به نام آقایی هم بودند که با این بچه‌ها همکاری می‌کردند و انسان شریفی بودند و فرشاد گل سفیدی هم مدیر فیلمبرداری این سریال بود.

بازیگر سریال «شب دهم» بیان کرد: فیلیمو و نماوا می‌توانند کمک‌رسان این فیلمسازان باشند و از آن‌ها حمایت کنند. در شبکه نمایش خانگی بازگشت پول وجود دارد و این باعث چرخیدن چرخه اقتصادی در سینما می‌شود.

وی در پایان درباره کار جدیدش گفت: بازی در سریال «یاور» را به تازگی به پایان رساندم و چند پیشنهاد دارم که قطعا در یکی از آن‌ها حضور خواهم داشت. این پیشنهادها هم فیلم سینمایی، هم سریال تلویزیونی و هم سریال شبکه نمایش خانگی است. فیلمبرداری «خانه امن ۲» مرداد ماه آغاز خواهد شد و برای بازی در نقش قبلی با من صحبت شده، اما تا زمان آغاز فیلمبرداری این سریال مدت زیادی باقی مانده و باید ببینم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000