علی راهجیری در خانه ابدی آرام گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵

علی راهجیری در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم خاکسپاری علی راهجیری خوشنویس پیشکسوت، جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه با حضور تعدادی از مسئولان، هنرمندان و شاگردان این هنرمند برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، مراسم خاکسپاری علی راهجیری خوشنویس پیشکسوت، امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه با حضور خانواده استاد، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، هومن یوسف‌دهی رییس موزه خوشنویسی ایران، عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و شاگردان او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران در این مراسم گفت: راهجیری فرهنگنامه‌ای برای کشور ما بود، عمر خود را وقف تعلیم، تحقیق و پژوهش در حوزه خوشنویسی کرد. او اعتباری برای فرهنگ ما بود و امروز ما در سوگ ایشان هستیم.

در ادامه براتی از همه افرادی که برای استاد راهجیری در این دوران زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه مراسم نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت صحبت خود را با بیت «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما» آغاز کرد و گفت: به هنرمندان به‌ویژه جامعه خوشنویسی کشور که یکی از استوانه‌های خود را از دست داده است، تسلیت می‌گویم. استاد راهجیری تنها یک خوشنویس نبود ایشان یک محقق و دانشنامه‌نویس نیز بود و در انتقال میراث خوشنویسی به نسل جدید زحمت بسیاری کشید.

وی در پایان بیان کرد: ما در موسسه هنرمندان پیشکسوت این آمادگی را داریم که هماهنگی‌های لازم با یکی از مراکز انجام شود که آثار خوشنویسی، کتاب‌ها و تذکره‌هایی را که ایشان تالیف کرده است را در آنجا نگهداری کنیم تا هم این تجربیات گران‌سنگ برای نسل‌های بعد بماند و هم نامشان را با آثارشان زنده نگهداریم.

استاد راهجیری سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

استاد راهجیری مشهور به «زبده‌الکتاب» فرزند سرهنگ ابوطالب راهجیری در سال ۱۳۱۷ در محله سبزه میدان رشت دیده به جهان گشود و در مکتب استادان بزرگ خوشنویسی همچون زرین‌خط، محمّد فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، حسن و حسین میرخانی و علی ­اکبر کاوه پرورش یافت.

او سالیان متمادی در انجمن خوشنویسان ایران به تعلیم هنرجویان پرداخت و خوشنویسان فراوانی از آموزه‌های این استاد بهره بردند.

دانش و اطلاعات استاد راهجیری درباره تعلیم نستعلیق و شناخت ابزار خوشنویسی به گونه‌ای بود که از او با عنوان دانشنامه خوشنویسی یاد می‌کردند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است