زندگی، رمان و فلسفهء آین رَند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۰

زندگی، رمان و فلسفهء آین رَند

کتاب «آین رند: زندگی، رمان و فلسفه» نوشته ناتانیل برندن و باربارا برندن با ترجمه سهراب خلیلی شورینی در ایران به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «آین رند: زندگی، رمان و فلسفه» نوشته ناتانیل برندن و باربارا برندن با ترجمه سهراب خلیلی شورینی به همت نشر لوگوس منتشر شد.

«فلسفه من، در اصل، مفهوم انسان به‌مثابه موجودی قهرمان است، با شادی‌هایش به‌مثابه هدف اخلاقی زندگی، با دستاوردهای پربارش به‌مثابه بهترین فعالیت، و با خرد به‌مثابه تنها مطلق موجود» (آین رند، اطلس شورید).

در توضیح این کتاب آمده است: «آین رَند رمان‌نویس، فیلسوف، نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس روسی-آمریکایی بود که به دلیل فلسفه «عینیت‌گرایی» که مروج آن بود و رمان‌های پرفروش‌اش «سرچشمه» و «اطلس شورید» معروف است. این رمان‌ها مضامینی فلسفی و عناصری علمی–تخیلی و رمانتیک دارند. آین رند در هنر مروج واقع‌گرایی رمانتیک بود و به جز ارسطو و برخی ارسطوگرایان و لیبرال‌های کلاسیک، سرسختانه با بیشتر فیلسوفان و سنت‌های فلسفی مخالفت می‌کرد. کتاب حاضر نگاهی است به زندگی و آثار آین رند از منظر بارابارا برندن و ناتانیل برندن، روان‌درمانگر و نویسنده آمریکایی-کانادایی که زمانی همفکر و همکار او بود.»

کتاب «آین رند: زندگی، رمان و فلسفه» در ۲۵۸ صفحه با قیمت ۶۴۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب شد.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است