مقابل هجمه پیام‌های رسانه‌ای چه باید کرد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹

مقابل هجمه پیام‌های رسانه‌ای چه باید کرد؟

چاپ هفتم کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» نوشته دبلیو جیمز پاتر از سوی انتشارات سیمای شرق روانه بازار نشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» نوشته دبلیو جیمز پاتر استاد گروه ارتباطات دانشگاه کالیفرنیا و ترجمه ناصراسدی، محمد سلطانی‌فر و شهناز هاشمی که چاپ دوم ویراست دومش به چاپ رسیده، در تلاش است تا توضیح دهد ذهن انسان هنگام برخورد با جریان پیام‌های رسانه‌ای در فرهنگ اشباع شده از اطلاعات چه می‌کند.

«نظریه سواد رسانه‌ای» نشان می‌دهد که مخاطبان در برابر هزاران پیام رسانه‌ای که هر روز با آن مواجه می‌شوند چه تصمیمی باید  بگیرند؛ در برابر شمار بسیاری از پیام‌های متنوعی که از کانال‌های گوناگون پخش می‌شود، چه واکنشی نشان دهند و چگونه از آن پیام‌ها مفاهیم خود را بسازند. مهم‌ترین نکته اینکه نشان دهد این اقدامات با داشتن سطح بالاتری از سواد رسانه‌ای، چگونه بهتر انجام می‌شوند.

از دانشجویان تا وکلا مخاطبان این کتاب‌

‌کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» یک ادبیات پژوهشی است که چارچوبی برای سواد رسانه‌ای ارایه می‌دهد، تا برای دانش‌پژوهان جدید مدخلی از پژوهش‌هایی باشد که به‌طور مستقیم با سواد رسانه‌ای سروکار دارند. مسایل اصلی مطرح‌شده در بحث گسترده سواد رسانه‌ای، در پیوند با الگویی است که فرضیه‌های علمی و پیشنهادهای اصولی را برای سازوکارهای دستیابی به سطح بالای سواد رسانه‌ای یکپارچه می‌کند. اشاره‌های پژوهشی به خوانندگان نشان خواهد داد که کجا می‌توانند عمیق‌تر به موضوعات بپردازند.

این کتاب در ۴۱۸ صفحه  شامل ۱۲ فصل در چهار بخش است. بخش نخست در مورد اساس نظریه سواد رسانه‌ای و شامل دو فصل است. بخش دوم نظریه را معرفی می‌کند. بخش سوم بخش‌های فرایند پردازش اطلاعات را معرفی می‌کند و در بخش چهارم و پایانی این کتاب دیدگاه روشنی به دست‌اندرکاران رسانه ارائه می‌دهد تا دیگران را در افزایش سواد رسانه‌ای یاری دهند.

‌ویراست اول کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ پنجم رسیده و اکنون چاپ دوم ویراست دوم آن در قطع رقعی و به قیمت ۱۳۰هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش نسخه فیزیکی این کتاب با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس گرفته یا نسخه الکترونیکی آن را از طریق نرم‌افزار کتابخوان «طاقچه» تهیه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است