بازیگر فیلم‌های هیچکاک در ۱۰۶ سالگی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰

بازیگر فیلم‌های هیچکاک در ۱۰۶ سالگی درگذشت

نورمن لوید بازیگر کهنسال آمریکایی که با فیلمسازان بزرگی چون هیچکاک و اورسن ولز همکاری کرده بود، در 106 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، نورمن لوید بازیگر، کارگردان و تهیه کننده که بیشتر برای بازی در فیلم «خرابکار» آلفرد هیچکاک و ایفای نقش دکتر دانیل اوشلاندر در سریال «سنت اِلسور» و همینطور همکاری اش با اورسن در تئاتر مرکوری شناخته می شد، روز سه شنبه ۱۱ می در ۱۰۶ سالگی در خانه اش در لس آنجلس درگذشت.

دین هارگرو تهیه کننده سینما و دوست این بازیگر این خبر را تایید کرد، هارگرو گفت: سومین پرده از زندگی نورمن لوید بهترین دوران زندگی اش بود. اشاره این تهیه کننده به مشارکت لوید در جریان تاریخ نگاری های مربوط به هالیوود در چند دهه گذشته است.

هارگرو همینطور راز زندگی طولانی و عمدتا بدون بیماری لوید را «پرهیز این بازیگر از معاشرت با افراد ناخوشایند» خواند.

از فیلم های شاخص لوید می توان به «خرابکار» (شخصیتی که در پایان از مجسمه آزادی به پایین سقوط می کند) و «طلسم شده» هر دو ساخته هیچکاک، «روشنایی صحنه» چاپلین، «دوران معصومیت» اسکورسیزی و «انجمن شاعران مرده» پیتر ویر اشاره کرد.

لوید همچنین در سال ۱۹۵۷ به اصرار آلفرد هیچکاک در سریال «آلفرد هیچکاک تقدیم می کند» به عنوان مدیر تولید استخدام شد.

این بازیگر در گروه تئاتر مرکوری نیز با اورسن ولز همکاری داشت، لوید قرار بود در نسخه «دل تاریکی» ولز نقش آفرینی کند که البته پروژه به نتیجه نرسید.

در سال ۲۰۰۷ براساس زندگی نورمن لوید یک مستند با عنوان «نورمن لوید کیست؟» توسط متیو سوسمن ساخته شد که در جشنواره ساندنس به نمایش در آمد.

پگی کریون لوید همسر نورمن لوید که بازیگر تئاتر نیز بود در سال ۲۰۱۱ در نود و هشت سالگی از دنیا رفت. از این زوج که ۷۵ سال زندگی مشترک داشتند، دو فرزند به جا مانده است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

صدساله های زنده سینما را بشناسید/ «بربادرفته» هنوز بازمانده دارد!

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است