شبکه NBC مراسم گلدن گلوب را پخش نمی‌کند/ تام کروز جوایزش را پس داد

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ایندی وایر، تام کروز ستاره مشهور سینمای آمریکا در اعتراض به عملکرد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سه جایزه گلدن گلوبی را که دریافت کرده بود، پس داد.

طبق اخبار رسیده، تام کروز روز دوشنبه 10 می هر سه جایزه اش را به اداره مرکزی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تحویل داده است.

خبر اقدام اعتراضی تام کروز تنها چند ساعت بعد از آن منتشر شد که شبکه NBC اعلام کرد مراسم گلدن گلوب سال 2022 را در اعتراض به عملکرد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود روی آنتن نمی برد.

مراسم گلدن گلوب در طول یک سال گذشته با رسوایی همراه بوده است، این رسوایی از جایی شروع شد که اعلام شد در حال حاضر حتی یک عضو سیاهپوست در میان 86 عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود وجود ندارد و نتیجه این رسوایی بایکوت آن از سوی بازیگرانی چون اسکارلت جوهانسون، مارک رافلو به علاوه استودیوهایی چون آمازون، نتفلیکس و وارنر بوده است.

تام کروز سه بار برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم های «جری مگوایر»، «مگنولیا» و «متولد چهارم جولای» شده، او چهار بار دیگر نیز نامزد این جایزه شده است.

همانگونه که در بالا اشاره شد، شبکه NBC نیز از پخش مراسم گلدن گلوب سال 2022 سرباز زد، در متن بیانیه این شبکه آمده است: ما همچنان باور داریم که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متعهد به اصلاحات معنی دار در ساختار خود است، با این حال تغییر در این اندازه به کار و زمان نیاز دارد و ما به شدت احساس می کنیم که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برای انجام کار صحیح به زمان نیاز دارد، بدین ترتیب قصد نداریم مراسم سال 2022 را روی آنتن ببریم. امیدوارم در ژانویه 2023 بتوانیم مراسم را پخش کنیم.

انتهای پیام/