بازیابی هویت فرهنگی خیابان لاله‌زار روی میز «نقد امروز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵

بازیابی هویت فرهنگی خیابان لاله‌زار روی میز «نقد امروز»

برنامه «نقد امروز» ۲۰ اردیبهشت با موضوع بازیابی هویت فرهنگی خیابان لاله زار تهران در رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیویی خبرگزاری صبا، برنامه «نقد امروز» رادیو فرهنگ دوشنبه ۲۰ اردیبهشت به موضوع بازیابی هویت فرهنگی خیابان لاله زار تهران اختصاص دارد.

لاله‌زار، نوستالژی تهران قدیم است؛ نوستالژی‌ای که از آن چند سینما بدون سردر و عمارت‌هایی از دوره قاجار ‏مانند «خانه و باغ اتحادیه» یا «خانه امین‌السلطان» چیزی باقی نمانده و حالا آن‌چه بیش از همه به چشم ‏می‌خورد، مغازه‌های الکتریکی‌ است که کنار هم قطار شده‌ و صدای موتورهایی که خیابان را قرق کرده‌اند. ‏لاله‌زار از آن خیابان‌هایی است که در دوره‌های مختلف شهرداری از آن بسیار گفته و تصمیماتی برای آن ‏گرفته شده است.

برنامه «نقد امروز» کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که با دعوت از کارشناسان مسایل فرهنگی – اجتماعی جامعه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. در برنامه امروز نیز حسین نعمتی به عنوان کارشناس مجری میزبان ترانه یلدا معمار و شهرساز و علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ می‌شود تا درباره وضعیت بازیابی هویت فرهنگی خیابان لاله زار تهران گفت‌وگو کنند.

در میان انواع فضاهای شهری، خیابان‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای هستند. امروزه با برخی از این فضاهای شهری روبرو هستیم که فاقد هویت مثبت و یا واجد نوعی هویت خنثی هستند. از این‌رو با توجه به اینکه هر یک از فضاهای شهری ممکن است در گذشته دارای یک یا چند شاخص هویتی بوده یا هم اکنون قابلیت ارایه چنین کارکردهایی را داشته باشند، می‌توان به کنکاشی در جهت شناسایی و تقویت وجوه شاخص هویت تاریخی آن‌ها اقدام کرد و در جهت تقویت و احیای هویت آن گام برداشت. به همین منظور «برنامه نقد امروز» به بازیابی و احیا هویت فرهنگی ‏خیابان لاله‌زار در قلب تاریخی تهران به‌عنوان مرکز فرهنگ و هنر مدرن پایتخت می‌پردازد.

برنامه «نقد امروز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا حاج حیدری با محوریت بررسی رویدادهای اجتماعی و آموزشی ساعت ۱۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است