«جی پی اس» در ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۲

«جی پی اس» در ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

برنامه «جی پی اس» اینبار خیابان ولیعصر تهران را به عنوان طولانی ترین و زیباترین خیابان در خاورمیانه به مخاطبان شبکه سحر در شبه قاره هند و پاکستان معرفی می کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «جی پی اس» با هدف معرفی مناطق گردشگری ، ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان ایران و خاورمیانه با طول ۱۸ کیلومتر را به مخاطبان اردوزبان خود معرفی می کند.

در این برنامه، ضمن اشاره به موقعیت خیابان ولیعصر به عنوان یکی از شاهراه های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس حد فاصل میدان راه آهن تهران تا میدان تجریش، تاریخچه درختان چنار قد به فلک کشیده و قدیمی آن که شهرت بسیاری دارد معرفی خواهد شد.

در توصیف این خیابان همچنین بیان خواهد شد که از زمان های قدیم استفاده این خیابان برای همه مردم میسر نبوده و تنها صاحب منصبان دولت و افراد حکومتی از آن استفاده می کردند اما امروزه محل تفریح و پیاده‌روی و مکان مناسب برای خرید تمام ساکنان پایتخت به شمار می‌رود.

خیابان ولیعصر به دلیل قدمت بالا و درخت های مشهورش که البته در سال های قبل بخشی از آنها خشک یا بریده شده اند و ظرفیت گردشگری اش در ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

در امتداد خیابان ولیعصر، به مراکز فرهنگی و تجاری، پارک‌های عمومی بزرگ، رستوران‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری از جمله باغ فردوس و موزه سینما، پارک ملت، پارک ساعی، پارک دانشجو و تئاتر شهر، کاخ مرمر و غیره نیز اشاره خواهد شد.

«جی پی اس» به تهیه کنندگی سعید دیانتی، ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۸ به وقت تهران به مدت ۳۰ دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است