رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» در فضای مجازی برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸

رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» در فضای مجازی برگزار می‌شود

رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش صبا، فراخوان رویداد فرهنگی «شاهنامه با سخنوران» اعلام شد. این رویداد فرهنگی برای گرامی‌داشت روز فردوسی ۲۵ اردیبهشت‌ماه، برای آشنایی عمومی با «شاهنامه» فردوسی به عنوان میراث ماندگار زبان پارسی و ادبیات و سایر نمادهای مرتبط با این شاعر در داخل و خارج از کشور توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری بنیاد سعدی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

نحوه شرکت در رویداد «شاهنامه با سخنوران» به شرح زیر اعلام شده است:

۱- خوانش اشعار فردوسی در بناها و محوطه‌های فرهنگی و تاریخی یا نمادها، خیابان‌ها، میدان‌ها و سایر مکان‌های نام‌گذاری‌شده به نام این شاعر در ایران و خارج از کشور.

۲- خوانش اشعار فردوسی توسط غیرایرانیان مقیم ایران.

۳- معرفی شاهنامه‌های تاریخی یا نمادها و صنایع دستی الهام‌گرفته از شاهنامه یا فردوسی در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی در ایران و جهان.

۴- فارسی‌آموزان خارج از کشور شاهنامه ترجمه‌ شده در کشور خودشان را به زبان فارسی معرفی کنند و در ادامه چند بیت از شاهنامه را به همان زبان و همچنین زبان فارسی بخوانند.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند فیلم‌های خود را با شرایط مشخص‌شده در فضای اینستاگرام‌شان منتشر کرده و با هشتگ #شاهنامه_میراث_ماندگار و #شاهنامه_باسخنوران صفحات رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس MCTHIR@ و بنیاد سعدی به آدرس SAADIFOUNDATION@ را منشن کنند.

مهلت شرکت در این رویداد از ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه است و به بهترین اجراها جوایزی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است