پنج هنرمند در «منتخب سه» گرد هم آمدند/ برپایی سه دوره نمایشگاه منتخبان تا پایان سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۹
حسن مهربانی در گفتگو با صبا:

پنج هنرمند در «منتخب سه» گرد هم آمدند/ برپایی سه دوره نمایشگاه منتخبان تا پایان سال

کیوریتور نمایشگاه «منتخب سه» درباره آثار این نمایشگاه توضیح داد و آن را حاصل کنار هم قرار گرفتن آثار هنرمندانی دانست که قبلا با هم نمایشگاه نداشته اند.

حسن مهربانی کیوریتور نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «منتخب سه» که تا ۲۱ اردیبهشت ماه در گالری نگر برپاست در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا درباره این نمایشگاه توضیح داد: سال گذشته ۲ دوره نمایشگاه‌های منتخب نقاشی‌خط را برگزار کردیم و این‌ نمایشگاه سومین دوره آن است. از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه این‌است که ما از هنرمندانی دعوت کرده‌ایم که در نمایشگاه‌های «منتخب یک» و «منتخب دو» نبودند.

او درباره هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عنوان کرد: آثار هنرمندانی همچون محمد بزرگی و کوروش قاضی‌مراد که سال‌ها بود در ایران نمایشگاه نداشتند، مریم‌ قنبریان که ساکن خارج از ایران هستند و علیرضا آستانه و فریدون امیدی در این نمایشگاه حاضر و در معرض تماشا است.

وی افزود: این‌ پنج هنرمند گرچه برای اولین بار کنار هم‌ نمایشگاه گروهی برگزار کرده‌اند اما با یکدیگر همکار، هم‌دوره و دوست بوده‌اند. جالب اینکه خود هنرمندان هم‌ معتقد بودند که احتمالا این‌ اولین و آخرین نمایشگاه آن‌ها در کنار هم باشد.

این کیوریتور درباره انتخاب هنرمندان نمایشگاه اظهار کرد: اولویت اصلی ما برای نمایشگاه، انتخاب هنرمندان و موضوع اصلی نمایشگاه همین‌ پنج نفر بود و خودشان هم معتقد بودند که اگر به این جمع پنج نفره یک نفر اضافه یا کم می‌شد، کلیت نمایشگاه به هم‌ می‌ریزد و شاید اصلا در آن شرکت نمی‌کردند. روند انتخاب آثار هم اینگونه بود که به کارگاه آن‌ها رفته و آثار را برای نمایشگاه انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: آثار نمایشگاه «منتخب سه» همه از نظر پیچیدگی حروف، رنگ‌های خنثی و سیاه و سفید هماهنگی دارند.

مهربانی در پایان خبر از برگزاری دوره‌های بعدی این نمایشگاه داد و خاطرنشان کرد: تا پایان‌ سال ۱۴۰۰ نمایشگاه «منتخب چهار»، «منتخب پنج» و «منتخب شش» را در گالری نگر برگزار خواهیم کرد.

نمایشگاه گروهی «منتخب سه» همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

ندا زنگینه

انتهای یام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000