مراسم چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری برگزار شد/ جریان زندگی آزاده هنوز ادامه دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
با حضور جمعی از هنرمندان در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن؛

مراسم چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری برگزار شد/ جریان زندگی آزاده هنوز ادامه دارد

مراسم چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری با سخنرانی تعدادی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد آزاده نامداری عصر امروز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن، با اجرای محمد سلوکی برگزار شد.

افتتاحیه‌ این مراسم، کلیپی بود که اختصاصا برای گندم، دختر آزاده نامداری، تهیه شده بود که به موجب آن، دوستان آزاده شامل رضا رشیدپور، الهام پاوه‌نژاد، بهاران بنی‌احمدی و … خطاب به گندم جملاتی گفتند تا در آینده او بتواند مادر جوان از دست رفته‌ خود را بهتر بشناسد.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده تلویزیون و سینما یکی از کسانی بود که درباره نامداری صحبت کرد.

او آزاده نامداری را به عنوان کسی معرفی کرد که از نوجوانی، کار خود را در تلویزیون شروع کرد، اما این رسانه درست در هنگامی که باید او را یاری می‌کرد، تنهایش گذاشت.

شفیعی، اهالی رسانه را درباره فضای ذهنی ساخته شده درباره هر فرد، مسئول دانست و تأکید کرد: آنان گاهی در بی‌اخلاقی‌های شکل گرفته در این فضا، سهیم و دخیل هستند و این بی‌معرفتی، اتفاق تلخی بود که برای آزاده هم رخ داد.

راحله امینیان از مجریان سیما، از دیگر کسانی بود که درباره آزاده نامداری صحبت کرد. او به پدر و مادر آزاده به خاطر تربیت این فرزند تبریک گفت، چراکه او بسیار مبادی آداب بوده و نسبت به رعایت اصول اخلاقی اجتماعی تأکید می‌ورزید‌.

امینیان همچنین مقارن شدن خاکسپاری آزاده در روز نیمه شعبان و همچنین چهلمین روز درگذشتش با روز ۲۳ ماه رمضان را یک نشانه‌ نیکو تلقی کرد و آزاده را فردی مورد عنایت ویژه پروردگار دانست.

امینیان در ادامه نقل قولی از آزاده نامداری را بیان کرد و گفت: آزاده یک روز به من گفت تمام کسانی را که او را قضاوت کرده و مورد بدگویی قرار داده‌اند، بخشیده است تا خداوند هم او را ببخشد.

سیدجواد یحیوی نیز برای صحبت کردن درباره آزاده نامداری پشت میکروفون قرار گرفت.

او خود را اندوهگین سرگذشت یک دوست معرفی کرد و گفت: جریان زندگی آزاده هنوز ادامه دارد و از این یک دانه گندم شاید گندم‌های دیگری بروید، چراکه اساسا یک هنرمند مثل فانوس و چراغی، همه جا را روشن می‌کند و برکت خود را می‌گستراند.

یحیوی بیان کرد: من هم مثل آزاده طعم تلخ کنار گذاشته شدن از تلویزیون را چشیده‌ام و می‌فهمم او چه چشید و چه کشید. مردم وقتی ما را بعد از یک مدت طولانی، به طور ناگهانی دیگر در قاب جادویی نمی‌بینند، هزارویک گمانه‌زنی اتفاق می‌افتد و پچ پچ‌های منفی و آزاردهنده شکل می‌گیرد. من می‌دانم آزاده چه فشاری را متحمل شد و زنان همیشه از مردان شکننده‌تر بوده‌اند و حالا که او دیگر در میان ما نیست، خوب است کمی به چهل روزی که گذشت نظر کنیم و ببینیم ما در این یک ماه و ده روزی که گذشت، چه کرده‌ایم و آیا اتفاق نیکویی را که حال جهان را بهتر کند، رقم زده‌ایم؟

سجاد عبادی همسر مرحوم نامداری متن از پیش نوشته شده‌ای را قرائت کرد و به مرور تمام سال‌های زندگی مشترک با او پرداخت و مستقیم یا در لفافه، از رنجی که بر این زن رفته است، روایت کرد. در خلال این متن، واقعیت‌هایی مثل جنگ و جدل و کینه‌ورزی و حسادت‌هایی که از جانب برخی هم‌صنفی‌ها در تلویزیون یا مطبوعات روا داشته شد، مرور شد و عبادی، از تلاش‌ها و مرارت‌هایی صحبت کرد که آزاده برای بازگشت دوباره به اجرا، متحمل شد اما ناکام باقی ماند.

 

سید کاظم احمدزاده، سید جواد یحیوی، نیما کرمی، راحله امینیان، محمدرضا شفیعی، صابر خراسانی و یاسین رامین از مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

این گزارش در طول برگزاری مراسم به روز شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000