شبکه مستند انیمیشن‌هایی با داستان‌های واقعی را پخش می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۷

شبکه مستند انیمیشن‌هایی با داستان‌های واقعی را پخش می‌کند

سری انیمیشن پنج قسمتی «داستان‌های کاملا واقعی» با نگاهی به داستان زندگی قهرمان‌های ایرانی از سه شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه روی آنتن شبکه مستند رفته است.

به گزارش صبا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، سری انیمیشن‌های دو بعدی «داستان‌های کاملا واقعی» به نویسندگی و کارگردانی معین شافعی و تهیه‌کنندگی محمدحسین امیری که در پنج قسمت تولید شده است، از سه شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه روی آنتن شبکه مستند رفته و ادامه قسمت‌های آن هرشب ساعت ۱۹:۵۰ روی آنتن می‌رود.

این انیمشین های پنج قسمتی که به سفارش شبکه مستند ساخته شده است، به روایت داستانِ قهرمان‌های ایرانی می‌پردازد که هر قسمت آن زمانی حدود پنج تا هفت دقیقه دارد.

در خلاصه داستان هرکدام از قسمت‌های این انیمیشن آمده است:

قصه «مریم»: دختری جوان که در خلال جنگ جهانی اول در کرمانشاه در مقابل روس‌ها ایستادگی کرد.

قصه «صدآفرین»: حسینعلی صدآفرین در جریان وقایع شهریور ۲۰، در یک پاسگاه نظامی به تنهایی ساعت‌های طولانی لشکر روس‌ها را متوقف کرده، با آن‌ها جنگید و در نهایت شهید شد.

قصه «روحانی تبریزی» : ثقه‌الاسلام تبریزی برای جلوگیری از کشتار خونبار و خرابی‌های شهر توسط روس‌ها در جریان جنگ بزرگ اول در شهر تبریز ماند تا تمرکز روس‌ها را به خود معطوف کند که در نهایت در روز عاشورا به شهادت رسید.

قصه «حصاری از شجاعت»: ایستادگی مردم شهر خوی به رهبری ۲ روحانی و تنها با داشتن یک توپ قدیمی در مقابل لشکری ساخته شده توسط انگلیسی‌ها که منجر به نجات شهر و شکست دشمن شد.

قصه «جنگ سه روزه»: ماجرای مبارزه مردم دلوار به فرماندهی رییس علی دلواری در مقابل لشکر انگلیس در زمان جنگ بزرگ اول که سه روز ادامه داشت و در نهایت با فرار انگلیسی‌ها پایان یافت.

بخشی از عوامل این انیمیشن پنج قسمتی عبارتند از صداگذاری: محمدحسین ابراهیمی، مشاور هنری: مهدی فارسی، پژوهشگران: انسیه جهانشاهلو، هدی موسوی، کامپوزیت و متحرک سازی: محمدعلی امیری.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است