آزاده نامداری می‌خواست چهره خوبی از خود باقی بگذارد/ بی‌خبری مردم از برخی مسائل | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳
شاهین صمدپور چهل روز بعد از درگذشت آزاده نامداری در گفتگو با صبا:

آزاده نامداری می‌خواست چهره خوبی از خود باقی بگذارد/ بی‌خبری مردم از برخی مسائل

شاهین صمدپور درباره دوستی‌اش با آزاده نامداری و جزییات آخرین گفتگویشان گفت.

شاهین صمدپور کارگردان، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون به مناسبت چهلمین روز درگذشت آزاده نامداری دوست و همکار قدیمی‌اش در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره آشنایی و اولین برخوردی که با او داشته است، گفت: آزاده نامداری پنج سال از من کوچک‌تر بود ولی حضورش در صداوسیما قبل‌تر از من اتفاق افتاده بود. وقتی وارد مجموعه مستند «شوک» در شبکه سه شدم، او در شبکه یک و دو سیما برو و بیایی داشت و همه مردم او را می‌شناختند.

وی ادامه داد: سال اولی بود که وارد مجموعه مستند «شوک» شده بودم و این برنامه‌ جای خود را در میان مردم پیدا کرده بود، از طرف دیگر تهیه‌کننده‌های شبکه‌های مختلف نیز مرا می‌شناختند. همان زمان از شبکه دو با من تماس گرفتند تا همکاری با برنامه‌ای را در شبکه قبول کنم، آنجا بود که بطور اتفاقی آزاده نامداری را دیدم.

صمدپور درباره این دیدار توضیح داد: وارد اتاقی شده بودم که در آن زمان به عنوان اتاق مدیر گروه شبکه دو سیما شناخته می‌شد، نامداری از آنجا بیرون آمد و در آن لحظه مانند وزیر یا وکیلی، چند نفر دورش جمع شدند؛ یکی از آن‌ها درباره آفیش فردا می‌پرسید، دیگری می‌گفت کسی می‌خواهد با شما صحبت کند و…، به قول معروف برو، بیایی داشت. همان لحظه نگاهی به من انداخت و کمی خیره شد، در نهایت به یکدیگر سلامی کردیم. نامداری در ادامه به من گفت: «من شما را در مستند «شوک» دیده‌ام و امیدوارم موفق باشید، برنامه‌تان را دوست داشتم» و خداحافظی کرد و رفت.

مجری و کارگردان مستند اجتماعی «شوک» خاطرنشان کرد: وقتی وارد دفتر مدیر گروه شدم، برای اینکه مرا ترغیب به همکاری با شبکه کند، گفت: «شبکه دو جای کار زیاد دارد، اگر اینجا خوب کار کنی روزی می‌توانی شبیه خانم نامداری شوی که الان همه مردم ایران او را می‌شناسند و دوستش دارند.» اینکه چه اتفاقی افتاد که حدود ۱۲، ۱۳ سال بعد در این حد شرایط عوض شد که او اینگونه غریبانه از دنیا رفت ، جای بحث و گفتگوی بیشتری دارد.

او درباره رابطه خود با نامداری اظهار کرد: از همان سال‌های ابتدایی آشنایی‌مان به بعد حس خواهر و برادرانه‌ای میان من و آزاده نامداری بود، خیلی وقت‌ها مرا برادر خطاب می‌کرد و از گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی‌اش می‌گفت. مردم یک نکته را در گله‌گی از او عنوان می‌کردند که خانم نامداری حرفی زده و ادعایی درباره پوشش کرده بود اما با فیلم پخش شده درباره زندگی شخصی‌اش تناقض داشت؛ مردم به این تناقض اعتراض داشتند.

جزییاتی وجود دارد که مردم نمی‌دانند

صمدپور افزود: با اینکه خیلی جاها من همراه مردم هستم و نگاهم مانند آن‌هاست اما جزییاتی وجود دارد که مردم در جریان نیستند و اگر متوجه آن‌ها شوند، مطمئنا نگاه‌شان به این ماجرا و موضوعات شبیه به آن تغییر می‌کند. حتی به همسر آزاده نامداری هم این پیشنهاد را داده‌ام که هر وقت موافق بود، درباره این جزییات صحبت و شفاف‌سازی کنیم ولی او در حال حاضر منتظر رای پزشکی قانونی درباره علت فوت است تا بعد در این باره تصمیم بگیرد.

کارگردان فیلم کوتاه «تمایل» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آخرین گفتگویی که با آزاده نامداری داشته است، عنوان کرد: فکر می‌کنم شب عید نوروز بود که بعد از مدت‌ها و برای آخرین بار با آزاده نامداری صحبت کردم. می‌گفت می‌خواهم مصاحبه کنم، این پیشنهاد از طرف او خیلی برای من جالب بود، چراکه سال‌ها پیش و در جریان حواشی پیش آمده به او پیشنهاد مصاحبه داده بودم، ولی قبول نکرده بود.

این مجری درباره مضمون پیشنهادی نامداری برای مصاحبه تصریح کرد: چیزی که در آن لحظه به ذهنم رسید این بود که می‌خواهد درباره همان مسائل و موضوعات گذشته صحبت کند، اما اینگونه نبود. در مقابل سوال من درباره جزییات مصاحبه گفت: «می‌خواهم چیزهای خوب بگویم، حرف‌های امیدبخش به مردم بزنم، گریم خوبی انجام دهم تا چهره قشنگی از من در ذهن مردم باقی بماند.» در ادامه پیشنهاد دادم که درباره جزییات آن بیشتر فکر کنیم که مصاحبه عمیق‌تری از آب دربیاید، نامداری نیز قبول کرد و قرار شد در این باره به من خبر بدهد.

او درباره مرگ آزاده نامداری تاکید کرد: چند روز بعد که خبر فوت او را شنیدم، برایم خیلی عجیب و باورنکردنی بود. با گریه دوباره به سراغ آخرین صداهایی که برای من فرستاده بود رفتم و با خودم می‌گفتم چه اتفاقی برای کسی که چند روز قبل می‌خواست درباره امید، شادی و زندگی با مردم صحبت کند، افتاده است که اینگونه غریبانه و تنها از دنیا می‌رود.

این تهیه‌کننده درباره حواشی پیش آمده بعد از مرگ نامداری خاطرنشان کرد: بعضی چیزها قابل تامل است، در خبرها اینگونه شنیده‌ام که همسر و دخترش در سفر بودند و خودش در خانه تنها مانده است، به طوری که حتی ۴۸ ساعت از او بی‌خبر بوده‌اند، این مسائل باعث می‌شود مردم فکر کنند که چه اتفاقی افتاده است، شنیدن این اخبار قطعا تعجب انسان‌ها را برمی‌انگیزد.

صمدپور در پایان گفت: در حال حاضر من هم مانند دیگران منتظر اعلام پزشکی قانونی درباره علت مرگ هستم. هرچیزی که الان بگوییم، ممکن است حدس و گمانی باشد که از واقعیت به دور است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است