«تارهای ممنوعه» به دو جشنواره جهانی راه یافت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳

«تارهای ممنوعه» به دو جشنواره جهانی راه یافت

فیلم مستند «تارهای ممنوعه» در تازه‌ترین حضور جهانی خود به چندین جشنواره آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش صبا، مستند «تارهای نوری» به کارگردانی حسن نوری و تهیه‌کنندگی افسانه سالاری هم اکنون در فستیوال Mother Tongue که در حال برگزاری است حضور دارد. همچنین این اثر به دو جشنواره Queens World و  Phoenix نیز راه پیدا کرده است که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.

در جریان برگزاری فستیوال  Mother Tongue، ان پدرسون از برگزارکنندگان این جشنواره درباره «تارهای ممنوعه» گفت: فیلم نگاه شگفت‌انگیزی به خوشی‌ها و چالش‌های ۴ عضو یک گروه و ابراز وجود از طریق موسیقی دارد. این مستند داستانی مهم از احساس ارتباط با یک مکان را تعریف می‌کند، حتی اگر شما هرگز آنجا نبوده باشید. ما اعتقاد داریم بسیاری از افراد می‌توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند و گفتن این داستان درمانی دارد. از این رو فیلم برای موضوع امسال ما یعنی «قدرت شفابخشی داستان» مناسب بود.
این مستند که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFA جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام داشت.
«تارهای ممنوعه» که پخش بین‌المللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش در آمد.
«تارهای ممنوعه» روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رویای ستاره‌ راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز می‌کنند؛ سفری که با خطر‌های بسیاری همراه است.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است