نقشم در «احضار» بیشتر از سینمایی‌هایم دیده شده است/ معیارم کیفیت نقش است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
غزال نظر در گفتگو با صبا:

نقشم در «احضار» بیشتر از سینمایی‌هایم دیده شده است/ معیارم کیفیت نقش است

غزال نظر بازیگر نقش رها در سریال «احضار» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود درباره تاثیر ایفای نقش در تلویزیون گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، این شب های رمضانی سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی از شبکه یک سیما پخش می شود که موضوع آن درباره شیطان و روح باعث شده جزو پربیننده های رمضانی باشد. این سریال چند بازیگر زن جوان به تلویزیون معرفی کرده که یکی از آنها غزال نظر است.

غزال نظر بازیگر جوان که پیش از سریال «احضار» در فیلم‌های سینمایی «هزارتو»، «شین»، «قطع فوری» و…. بازی کرده اما با سریال «احضار» بیشتر دیده شده است. با او درباره این تجربه گفتگویی داشته ایم که می خوانید:

*این روزها به غیر از سریال «احضار» سر کار دیگری هم هستید؟

-فعلا فقط مشغول بازی در سریال «احضار» هستم البته برای یک تله تئاتر هم صحبت کردم که زمان پخش آن با سریال «احضار» تداخل داشت و به نتیجه نرسیدیم.

*شما پیش از این بیشتر در فیلم های سینمایی حضور داشتید. سریال «احضار» اولین تجربه تلویزیونی است؟

-من در سن ۱۵ سالگی در یک سریال به اسم «بیابان عشق» بازی کردم که کار هوشنگ هدایتی بود و بازیگران آن هم محمود عزیزی، سپیده گلچین و … بودند و نقش من که اصلی هم بود، نقش یک دختربچه ای بود که خودکشی می‌کند. بعد از آن دیگر در سریال بازی نکردم تا سال گذشته در سریال «ملکاوان» که ساخته احمد معظمی بود و از شبکه آی‌فیلم پخش شد. بعد از آن هم سریال علیرضا افخمی که الان روی آنتن است. البته در این بین پیشنهاد چند سریال دیگر هم داشتم اما قبول نکردم.

*چرا پیشنهادها را قبول نکردید؟

-پیشنهادهای قبلی چندین سریال بود که قبول نکردم، البته دلیل اصلی برای من فیلمنامه‌ها بود که اصلا مورد پسندم نبود. برایم فرقی نمی‌کند که کار تلویزیونی است یا سینمایی یا تئاتر، اگر متن خیلی خوبی داشته باشد و نقش من کاراکتری باشد که با تمام وجود مورد علاقه‌ام باشد راحت‌تر کار را قبول می‌کنم.

وقتی آقای افخمی پیشنهاد بازی در سریال «احضار» را به من دادند، انقدر متن فیلمنامه را دوست داشتم و آقای افخمی هم موفق و شناخته شده هستند که کار را قبول کردم.

*تفاوت اصلی سینما و تلویزیون در تعداد مخاطبان آن است و بازی کردن در کارهای تلویزیونی خیلی بیشتر باعث دیده شدن می‌شوند. خصوصا در سریال های مناسبتی دیده شدن بسیار بیشتر از سینما است.‌ از نظر شما این تفاوت واقعا وجود دارد؟ و چقدر دوست دارید در تلویزیون کار کنید و بیشتر دیده شوید؟

-بله سینما و تلویزیون خیلی تفاوت دارند خصوصا اگر در سریال های مناسبتی بازی کنید. من این موضوع را نمی‌دانستم و این سریال که الان روی آنتن است و دیده می‌شود، باعث شد بازخوردهای زیادی دریافت کنم و متوجه شدم که خود سریال چقدر مخاطب دارد.

بازی در این سریال کمک کرده کار من دیده شود. خودمان که به دلیل شرایط کرونا با مردم مواجه نمی‌شویم که بدانیم برخوردشان چطور است، اما خیلی متفاوت است. من هم نمی‌دانستم و بسیار تعجب کردم. چون در کاری هستم که نقشم را بسیار دوست دارم، این شرایط برایم خوشایند است و از این موضوع راضی هستم که با نقشی که خودم بسیار دوستش دارم، دیده می‌شوم. این خوشحالم می‌کند که مخاطب های سریال این قدر زیاد هستند، چون در فیلم های سینمایی اتفاق به این گستردگی برایم نیفتاده بود.

*شما در فیلم «هزارتو» هم بازی کردید که هنوز اکران نشده است.

-قبل از «هزارتو» هم در چند پروژه سینمایی دیگر حضور داشتم که آن ها هم هنوز اکران نشدند. با این حال که همه فیلم های خوبی بودند، ولی در قیاس با این سریال از لحاظ دیده شدن خیلی متفاوت است.

*بعضی از بازیگران دوست دارند که فقط در فیلم های سینمایی کار کنند. چرا شما اینگونه نبودید؟

-من همکاران دیگر را قضاوت نمی‌کنم که ترجیحشان چیست، اما خودم احساس می‌کنم که یک بازیگر وقتی نقشی را بسیار دوست داشته باشد اصلا مهم نیست که در تئاتر است، تلویزیون است یا سینما و فکر می‌کنم همین که در کاری که دوستش داری باشی و آن هم درست انجام‌ شود به دل مردم می‌نشیند بهترین کار است. من هیچوقت این چهارچوب‌بندی‌ها را در ذهنم نداشتم و ندارم، اما کارهای سینمایی بیشتری به من پیشنهاد می‌شد و سریال هم اگر کار نمی‌کردم دلیلش صرفا این بود که هیچ نقشی نبود که مرا جذب کند. حتی پیش آمد که من یک سال هیچ کاری قبول نکردم. مهمترین ویژگی برایم متن فیلمنامه است. اگر متن فیلم یا سریال را دوست داشته باشم قبول‌ می‌کنم.

*از سریال های شبکه نمایش خانگی پیشنهادی نداشتید؟

-نه هنوز، اما اگر هم پیشنهاد شود باید نقش خوبی باشد که قبول کنم. مثلا در شبکه نمایش خانگی هم ممکن است دوستان و همکاران بگویند دیده می‌شوی، اما من با اینکه حضور در شبکه نمایش خانگی را دوست دارم و به هر حال هم سریال است و هم در یک فضای جدیدی پا می‌گذارم که به سینما نزدیک تر است و محدودیت های کمتری دارد، باز هم نظر شخصی ام تغییر نمی‌کند.‌ در هر یک از مدیوم‌ها اگر پیشنهادی داشته باشم که نقش خوبی باشد قبول می‌کنم.

احمدرضا معراجی

انتهای پیام/

یک نظر