«تعارض» و «آواز باد» را در صف اکران دارم/ ساخت فیلم در این شرایط فقط ضرر مالی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۱
امیر سیدزاده در گفتگو با صبا:

«تعارض» و «آواز باد» را در صف اکران دارم/ ساخت فیلم در این شرایط فقط ضرر مالی است

سید امیر سیدزاده درباره شرایط فعلی سینما و رونق تولیدات نمایش خانگی، توضیحاتی ارایه داد.

امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا اظهار کرد: شرایط در سینما بسیار وخیم شده است و فیلم‌ها پشت در اکران باقی مانده اند، برای همین کمتر تهیه کننده‌ای به خود اجازه می‌دهد دست به تولید فیلم بزند، چون وقتی قرار نیست فیلمی به نمایش دربیاید چگونه می‌توان هزینه‌های آن را تامین کرد.

وی افزود: من دو فیلم «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی و مستند «آواز باد» کارگردانی سودابه بیضایی را آماده نمایش دارم، اما این فیلم ها نیز همانند بسیاری دیگر از آثار در صف اکران باقی مانده اند. در این شرایط واقعا سرمایه‌گذاری روی آثار سینمایی که نزدیک به ۹۰ درصد تعطیل شده اند هیچ صرفه ای ندارد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه هم اکنون تولید سریال‌های نمایش خانگی رونق گرفته است، گفت: این کارهایی که هم اکنون از پلتفرم‌ها به نمایش درمی آیند به نظر من به لحاظ کیفی دارای استانداردهای لازم نیستند، البته منظورم این نیست که تمامی آثار بی کیفیت هستند اما همان معدود کارهای خوب نیز در بر دارنده موضوعاتی هستند که به نظرم همخوانی لازم را با فرهنگ ما ندارند.

وی در پایان به مسئولان توصیه کرد: از کسانی که روی تولیدات سریال های شبکه نمایش خانگی نظارت دارند درخواست دارم تا نظارت های کیفی خود را دقیق تر کنند.

فیلم مستند «آواز باد» با کنکاش در زندگی طاهر یارویسی یکی از مقام نوازان ِتنبور در شهر گهواره استان کرمانشاه، به واکاوی انسان ِمدرن امروز و مواجهه با خلاءهای عاطفی و روحی‌اش می‌پردازد. این فیلم با ورود دختر نوازنده‌ای به اسم پگاه به زندگی استاد طاهر روایت می‌شود و به عمق ارتباط آنها با توجه به تفاوت‌ها و تضادهایشان پرداخته می‌شود.

رضا بهبودى، سودابه بیضایى، محمد صدیقى مهر، حامد رحیمى نصر، پریسا محمدى و رقیه افشین پور بازیگران فیلم سینمایى «تعارض» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: احساس مى کنم دیوونه شدم…یه جورایى به تمام دوربین هاى مداربسته که دارن آدم رو کنترل می‌کنن حساسیت پیدا کردم…اونقدر توى این ماجرا غرق شدم که احساس مى کنم پشت همه این دوربینا یه نفره…یه نفر که چهار چشمى داره منو نگاه مى کنه!

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است