واکنش فرانک سرپیکو به حکم قاتل جرج فلوید/ اوضاع تغییر نکرده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۱

واکنش فرانک سرپیکو به حکم قاتل جرج فلوید/ اوضاع تغییر نکرده است

فرانک سرپیکو کارآگاه بازنشسته آمریکایی به حکم صادره برای درک شووین پلیس گناهکار در قضیه جرج فلوید واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ایریش‌اِکسامینر، فرانک سرپیکو کارآگاه بازنشسته پلیس آمریکا که بیشتر به واسطه فیلمی که از زندگی اش توسط سیدنی لومت با بازی آل پاچینو در سال ۱۹۷۳ ساخته شده شناخته می شود، در یک گفتگوی مفصل به حکم صادره برای درک شووین افسر سابق پلیس آمریکا که به دلیل قتل جرج فلوید به تازگی محکوم شد، واکنش نشان داد.

فرانک سرپیکو در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره اینکه درک شووین به عنوان اولین افسر پلیس سفیدپوست در مینسوتا است که برای مرگ یک غیرنظامی سیاه‌پوست متهم شناخته شده است، گفت: از این حکم استقبال می کنم با این حال مطمئن نباشید که این حکم نشان دهنده ایجاد تغییرات در رویه پلیس است.

فرانک سرپیکوی ایتالیایی- آمریکایی که با افشاگری هایش علیه پلیس در دهه های ۶۰ و ۷۰ در آمریکا سر زبان ها افتاد و زندگی اش سوژه فیلم مشهور دهه هفتادی «سرپیکو» شد، افزود: فکر می کنم این حکم همانند قطره ای در دریا است. مردم فکر می کنند اوضاع رو به بهبود است، چون دوستان این افسر پلیس (شووین) علیه اش شهادت داده اند اما من آن پلیس هایی را که علیه درک شووین شهادت داده اند، موش هایی می دانم که دارند از کشتی در حال غرق شدن می پرند.

فرانک سرپیکو توضیح داد: آن افرادی که علیه شووین شهادت داده اند، چون می دانستند موضوع قتل جرج فلوید نه تنها ملی بلکه بین المللی هم شده و می دانستند شووین محکوم می شود، علیه او شهادت دادند.

کاراگاه بازنشسته ۸۵ ساله درستکار آمریکایی تاکید کرد: نژادپرستی در میان نیروهای پلیس آمریکا همیشه دردناک بوده، البته که این نژادپرستی در دوره های مختلف تاریخ، شکل های گوناگونی به خود گرفته است.

فرانک سرپیکو در بخش دیگری از این گفتگو درباره حضور آل پاچینو در نقش خودش نیز چنین گفت: آل خوب بود، مشکل فقط این بود که او غلوآمیز بازی می کرد. نمی دانم خودش این کار را انجام می داد یا اینکه از سیدنی لومت پیروی می کرد.

آل پاچینو در سال ۱۹۷۳ برای بازی در فیلم «سرپیکو» نامزد جایزه اسکار شد، جایزه ای که سرانجام آن را به جک لمون واگذار کرد. از شخصیت سرپیکو با بازی پاچینو به عنوان یکی از محبوب ترین کاراکترهای تاریخ سینما یاد می شود. در نظرسنجی ۱۰۰ کاراکتر قهرمان و شرور تاریخ سینما که توسط موسسه فیلم آمریکا در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، شخصیت فرانک سرپیکو در جایگاه چهلمین قهرمان تاریخ سینما بالاتر از شخصیت زورو با بازی تایرون پاور، بتمن با بازی مایکل کیتون، کارن سیلکوود با بازی مریل استریپ و ژنرال ماکسیموس با بازی راسل کرو قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000