ستاره فیلم «مولان» در نشست خبری دیزنی آفتابی نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
با توجه به حاشیه‌های سنگین خانم بازیگر؛

ستاره فیلم «مولان» در نشست خبری دیزنی آفتابی نشد

بازیگر «مولان» که به دلیل اظهاراتش درباره اعتراضات مردم هنگ‌کنگ مورد اعتراض قرار گرفته است از حضور در نشست دیزنی خودداری کرد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، در اقدامی خبرساز و البته قابل پیش‌بینی، کریستال ییفئی ستاره چینی لایواکشن «مولان» که این روزها آماج حملات اینترنتی است، از شرکت در کنفرانس خبری این فیلم در نمایشگاه D23 دیزنی پرهیز کرد.

در نشست فیلم «مولان» برخلاف جلسات دیگر تولیدات دیزنی که ستاره‌های فیلم، سازندگان کار را نیز همراهی می‌کردند، تنها نیکی کارو کارگردان این اثر حضور یافت. کارو در نشست خود گفت: خود شخصیت مولان او را به ساخت این پروژه علاقه‌مند کرده است تا سیر و سفر او از دختری روستایی به سربازی جنگجو و بدل شدن به قهرمانی مبارز را به تصور کشم. این قصه با وجود آن که ۱۵۰۰ سال پیش نوشته شده است هنوز به دنیای امروز ما مربوط و الهام‌بخش زندگی ما‌ است.

آتش حاشیه کریستال ییفئی زمانی جرقه خورد که او در اقدامی قابل تامل و در بحبوحه اعتراضات آزادی‌خواهانه و میلیونی مردم هنگ‌کنگ عکسی از یک نیروی پلیس این کشور را در صفحه شبکه اجتماعی چینی خود منتشر کرد و نوشت: من پلیس هنگ‌کنگ را حمایت می‌کنم،حالا می‌توانید من را هم بزنید. او در ادامه پست خود نوشت: چه شرمساری‌ای برای هنگ‌کنگ!

این اقدام کریستال ییفئی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی جهان پخش شد و اعتراضات گروه‌های مختلف حقوق بشری را نسبت به اعمال زور پلیس هنگ‌کنگ برانگیخت. از سوی دیگر این اقدام باعث شد تا کاربران فضای مجازی با ایجاد کمپینی اعتراضی علیه ستاره فیلم «مولان»، خواستار تحریم این لایواکشن دیزنی شوند.

در همین حال این واکنش کریستال ییفئی به مذاق دولت چین خوش آمد و باعث شد اجماعی همه جانبه از سوی رسانه‌های چینی و پروپاگانداهای دولتی در حمایت از او شکل بگیرد.

شبکه توئیتر چند روز پیش اعلام کرد بیش از ۲۰۰ هزار اکانت را به ظن ارتباط با دولت چین و انجام اقدامات مشکوک و برنامه‌ریزی شده جهت منحرف کردن افکار عمومی نسبت به اعتراضات مردم هنگ‌کنگ و تحریم فیلم «مولان»، بسته است.

دیزنی هنوز درباره این شایعات اظهارنظر نکرده است و معلوم نیست آتش این ماجرا تا کجا در خرمن «مولان» بالا خواهد گرفت.

اشکان مزیدی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است