مسابقه مجازی «استاد سخن» برگزار می‌شود/ خواندن اشعار سعدی و پندهای گلستان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴

مسابقه مجازی «استاد سخن» برگزار می‌شود/ خواندن اشعار سعدی و پندهای گلستان

مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» با همکاری بنیاد سعدی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناژوان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» به مناسبت بزرگداشت سعدی با خواندن پندهای اخلاقی گلستان و اشعار بوستان سعدی با همکاری بنیاد سعدی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناژوان اصفهان برگزار می‌شود.

محمدمهدی کاظمی معاون فرهنگی و اجتماعی ناژوان اصفهان درباره مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» به مناسبت بزرگداشت سعدی گفت: ما برنامه‌هایی در طول سال تدوین می‌کنیم که مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن می‌گنجانیم و پیش‌تر به صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط کرونا به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کردیم.

او بیان کرد: قرن‌ها از انتشار «گلستان» و «بوستان» می‌گذرد و هنوز مردم جهان از آثار سعدی استفاده می‌کنند، حال وظیفه ماست که مفاخرمان را پاس بداریم و مردم جهان را بیشتر با او آشنا کنیم.

کاظمی ادامه داد: ما مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» را مانند مسابقه‌های دیگر که شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف داشتیم، بدون محدودیت داخلی و خارجی و به صورت مجازی و بین‌المللی برگزار می‌کنیم. شرکت‌کنندگان اشعار سعدی و پندهای گلستان را حداکثر در سه دقیقه به صورت فایل صوتی یا تصویری برای ما می‌فرستند و بعد با همکاری بنیاد سعدی داوری می‌کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی ناژوان اصفهان عنوان کرد: مهلت ارسال آثار از ۱۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از راه شماره واتس‌اپ ۰۰۹۸۹۱۳۳۹۴۷۹۳۶ است و در نهایت اواسط خردادماه نفرات برتر را معرفی می‌کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم جوایز از صنایع دستی اصفهان باشد.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسانی که زبان فارسی را یاد گرفتند، اشعار سعدی را بخوانند، قطعا مردم کشورمان هم بیشتر ارزش مفاخر ادبی را درک خواهند کرد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است