«ماجراهای آقای خرمالو» ادامه دارد/ دردسر در رستوران | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵

«ماجراهای آقای خرمالو» ادامه دارد/ دردسر در رستوران

جلد سوم از مجموعه کتاب های «ماجراهای آقای خرمالو» از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، کتاب «ماجراهای آقای خرمالو» نوشته شهرام شفیعی نویسنده­ و طنزپرداز است که شخصیت­ پردازی­ های سام سلماسی آن را به کتاب بالینی هشت تا یازده ساله­ ها تبدیل کرده است.

خالقان اثر با اجتناب از نصیحت و آموزش مستقیم، امکان آشنایی مخاطب خود را با مهارت­ های متعددی فراهم­ ­آورده­ اند و شکل و شیوه توزیع اطلاعات در متن نوشتاری و تصویری به گونه­ ای است که مخاطب در هر بار مطالعه نکات تازه­ ای را کشف کند.

جلد سوم مجموعه از داستان­ هایی ­ با عناوین دریا، رستوران، سقف و اذیت تشکیل شده که هر یک پر از نکات خنده­ داری است که به نقد روش­ های آشنای زندگی ما می­ پردازد و کاری می­ کند تا کودک لحظه­ ای به عادت­ های خود و خانواده­ اش بیندیشد. چه بسا فرزندان امروز بتوانند شیوه­ بهتری را برای خود رقم بزنند.

«دریا» ماجرای سفر به شمال با قطار را تعریف می­ کند. خانواده­ آقای خرمالو از نخستین گام با مصائب متعددی مواجه می­ شوند ولی شوخی­ های اثر، گفتگوها و کنش های بامزه­ شخصیت ها، اجازه نمی­ دهد خواننده احساس بدی داشته باشد.

در داستان «رستوران» قهرمان­ ها به گران­ ترین رستوران شهر دعوت شده ­اند ولی به خاطر دگمه­ افتاده­ کت آقای خرمالو برای ورود دچار مشکل می­ شوند اما بالاخره به رستوران راه­ می­ یابند و حوادث دیگری را رقم می­ زنند که چیزی کم از کمدی­ های موقعیت محبوب بچه­ ها ندارد.

در سومین داستان با عنوان «سقف» قرار است آقای برف ­آبادی برای رنگ زدن سقف بیاید و مامان اسفناج از همسرش که هنوز در تختخواب است، می­ خواهد که فقط  در را باز­ کند. حتماً با شناختی که از این شخصیت پیدا کرده ­اید، می­ توانید حدس بزنید که چه اتفاقات پیچیده­ ای در پیش است.

در آخرین قصه­ مجموعه با نام «اذیت»، پدر خانواده در سالن هتل، یکی از هم­ خدمتی­ های خود را می­ بیند و برای انتقام از او که زمانی با بوی جوراب باعث آزارش شده، نقشه­ های خبیثانه­ متعددی را به اجرا در­می­ آورد.

«ماجراهای آقای خرمالو» برای کودکان گروه سنی ب و ج تهیه شده است.

این کتاب ۲۸ صفحه ای در قطع خشتی و با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است