حضور شهید قاسم سلیمانی میان مردم سیل‌زده خوزستان سوژه مستند «ابوالغیره» شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

حضور شهید قاسم سلیمانی میان مردم سیل‌زده خوزستان سوژه مستند «ابوالغیره» شد

مستند «ابوالغیره» حضور شهید قاسم سلیمانی در امدادرسانی به سیل خوزستان را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، سیده فاطمه بویرده تهیه کننده «ابوالغیره» موضوع این مستند که ۱۵ اردیبهشت از شبکه افق پخش می‌شود را روایت حضور سردار شهید قاسم سلیمانی در بحران سیل خوزستان و کمک رسانی به مردم سیل زده خوزستان عنوان کرد.

وی که خود از نزدیک شاهد کمک‌های شهید قاسم سلیمانی در کمک‌رسانی به مردم خوزستان بوده، هدف از ساخت این مستند را کاریزمای او و خاطراتی که از این اسطوره بر جای مانده است قلمداد کرد.

این تهیه‌کننده گفت: در این مستند که تهیه آن به مدت ۲ ماه به طول انجامید، سعی شده است احساسات مردم خوزستان نسبت به سردار شهید قاسم سلیمانی که مورد عنایت و محبت و کمک رسانی او قرار گرفته‌اند، از زبان خودش بیان شده و در چهار روایت به تصویر کشیده شود.

بویرده درباره موضوعات این چهار روایت بیان کرد: داستان اول درباره قدردانی و بیان احساسات مردم صراخیه شادگان از قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان و اسطوره بی نظیر تاریخ که آنان را دژ مستحکم ایران وصف کرده و برای کمک رسانی، جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها را ترک کرده است، خواهد بود.

او ادامه داد: داستان دوم، روایت خبرنگار شبکه العالم است که بعد از گذشت یک ماه بالاخره قاسم سلیمانی را در روستای بدرانی از نزدیک می‌بیند و با امتناع شهید سلیمانی از مصاحبه و هدیه سه انگشتر از جانب او مواجه می‌شود. در ادامه قاسم سلیمانی در مقابل رد هدیه از سوی خبرنگار و مشاهده گریه وی به سوال خبرنگار درباره دلایل کمک رسانی به مردم این شهر پاسخ می‌دهد.

این تهیه‌کننده در پایان خاطرنشان کرد: عروسی ۲ جوان شادگانی در بحران سیل خوزستان در یکی از مدارس دارخوین شادگان و بازگویی خاطرات فرمانده قرارگاه جنوب سردار پاسدار خادم سیدالشهدا که در بحران سیل پا به پای قاسم سلیمانی بودند و پیکر او را پس از شهادت غسل داده بودند، ۲ روایت دیگر این مستند است.

مستند «ابوالغیره» به تهیه کنندگی سیده نسرین بویرده و سیده فاطمه بویرده، تصویربرداری حسن مانع و زهیر قیم و تدوین طالب منشدی پور به سفارش شبکه افق، ۱۵ اردیبهشت ساعت ۲۳ به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است