اعلام برنامه‌های رادیو فرهنگ در شب‌های قدر | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۹

اعلام برنامه‌های رادیو فرهنگ در شب‌های قدر

هم‎‌زمان با فرارسیدن شب‌های قدر، ویژه برنامه‌های مراسم ایام ضربت خوردن، شهادت امام علی (ع) و احیای ‌قدر در رادیو فرهنگ اعلام شد.
به گزارش صبا، برنامه «تازه برات» در شب‌های قدر ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲:۳۰ بامداد به پخش مراسم دعای جوشن کبیر، سخنرانی و احیای شب‌های قدر اختصاص دارد که در نخستین شب از شب‌های قدر، مراسم شب نوزدهم ماه رمضان از امامزاده صالح (ع) با قرائت دعای جوشن کبیر توسط احمد زین العابدین و سید کریم موسوی و مرثیه سرایی از سوی محمد حسین پویانفر و اجرتی مراسم قرآن به سر توسط حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مناجات خوانی با نوای محمد آقا طاهری پخش می‌شود.
احیای شب بیست ‌‌و یکم نیز به طور زنده از حرم احمد بن موسی علیه السلام (شاهچراغ) شیراز پخش می‌شود این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدرضا حاج حیدری کاری از گروه فرهنگ و‌ اندیشه رادیو فرهنگ است.
برنامه «بوطیقا» شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه به بررسی رساله دکترای حجت‌الله فسنقری درباره سیمای حضرت علی علیه‌السلام در شعر شاعران اهل سنت اختصاص دارد. این رساله در دانشگاه تهران دفاع شده است و در این برنامه که ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌شود با حضور کارشناسی فاطمه رسولی نکات ادبی مورد توجه در این رساله مورد بررسی قرار می‌گیرد.
همچنین دربرنامه «صبح به وقت فرهنگ» که ساعت ۶:۳۰ روی آنتن می‌رود، در این روزها موضوع دعا و حس خوب آن و اینکه در دعاهای خود چه باید بخواهیم را سوژه برنامه قرار داده است.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» نیز به این مناسبت، هر روز ساعت ۱۲:۳۰ به بررسی ترانه‌ها و قطعاتی که درباره شهادت حضرت علی(ع) اجرا شده است، می‌پردازد.
«از محراب تا معراج» در نوزدهم ماه رمضان، با گذری بر متون ادبی، اشعار و نوشته‌های مربوط به علی علیه السلام و نگاهی به فرازهایی از نهج البلاغه ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود.
علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی نیز ساعت سه بامداد، نمایش‌هایی با محور زندگی امام علی (ع) و سیره عملی او را از رادیو فرهنگ می‌شنوند‌.
«هفت کوچه در سوگ» نیز از ساعت ۹ صبح به بررسی فرهنگ و آداب و رسوم شب‌های قدر اختصاص دارد.
«دری به خانه خورشید» عنوان ویژه برنامه دیگری از رادیو فرهنگ است که روزهای قدر ساعت ۱۲:۱۵ پخش می‌شود این برنامه به گفتگو با شاعران درباره خاطرات ماه رمضان و شعرهایی که برای ماه مبارک سروده‌اند، اختصاص دارد.
«آینه بلاغت» با محوریت بلاغت در نهج البلاغه و کلام امیر المومنان از منظر فصاحت و شیوایی کلام توسط منصور پهلوان پژوهشگر دینی و استاد دانشگاه تهران بررسی می‌شود. این برنامه ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در روز شهادت امام علی علیه السلام به تهیه‌کنندگی سید هادی موسوی نژاد، نویسندگی ضیاالدین خالقی و گویندگی سکینه ارجمندی پخش می‌شود.
همچنین برنامه «متحیرم چه نامم» ساعت ۸:۳۰ نیز در این روز با رویکردی ادبی، به روایت نهج البلاغه منظوم امید مجد می‌پردازد و
«ساعت سوگ» نیز ویژه برنامه شب‌های قدر است که دوشنبه ۱۳ و چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲ بامداد به پخش موسیقی‌های مناسب با حال و هوای این ایام و شعر علوی در سوگ امام علی می‌پردازد.
در شب‌هایی که برنامه ویژه احیای «تازه برات» پخش نمی‌شود و ساعت ۲۳:۳۰ برنامه «کیمیای سعادت» با هدف برداشت درست معنایی از موضوعات مختلف اخلاقی و عقیدتی که برگرفته از آیات قرآن کریم و کلام بزرگان دین است با محوریت پخش سخنان بزرگان مذهبی و دینی و بیان نکات قرآنی و توصیه‌های اهل بیت درباره بهره‌های رمضان پخش می‌شود.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است