نصب اثری از دو هنرمند ایرانی در لیون/ «درخت زندگی» در خاک فرانسه ریشه دواند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۷

نصب اثری از دو هنرمند ایرانی در لیون/ «درخت زندگی» در خاک فرانسه ریشه دواند

اثر کانسپچوال آرت دو هنرمند ایرانی در دیوار ورودی موسسه تمدن اسلامی لیون فرانسه نصب شد.

به گزارش خبرگزاری صبا، اثر کانسپچوال آرت لیلا فرزانه و کامران افشار نادری در دیوار ورودی موسسه تمدن اسلامی لیون فرانسه که اواسط ماه آینده میلادی افتتاح می شود، نصب شده است.

«درخت زندگی» عنوان این اثر سرامیکی است که ابعاد آن ۹ متر و نیم در ۳ متر و نیم است و ۳۵۰۰ قطعه سرامیکی و ۶۳۰ هرم که هر هرم از ۱۰-۱۲ وجه آینه و سرامیک تشکیل شده را کنار هم دارد. این دو هنرمند ایرانی دو سال تمام برای خلق و نصب این اثر وقت صرف کردند.

لیلا فرزانه سرامیست شناخته شده و کامران افشار نادری نیز دارای دکترای معماری از ایتالیاست که همواره هنر را از دریچه معماری پیگیری کرده است و این دو هنرمند «درخت زندگی» را بر مبنای هنر ایران و اشتراکات فرهنگی سایر ملل خلق کرده اند. اثری که زیر ساخت آن سرامیک است اما در آن خط نستعلیق، نور، رنگ و آیینه نقش محوری دارند. غیر از همه این ها مهندسی و سازماندهی این سازه بزرگ و کنار هم نشاندن آن همه قطعه ریز، دستاورد دیگر این پروژه است.

موسسه تمدن اسلامی با مشارکت کشورهایی مانند عربستان، امارات، قطر و… اواسط سپتامبر در لیون افتتاح می شود و این اثر ایرانی تنها کار هنری این مجموعه است که در ورودی این ساختمان خودنمایی می کند.

موسسه تمدن اسلامی لیون با حضور مقامات بلند پایه فرانسه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است