کارگاه پیشرفته نویسندگی با حضور چهار نویسنده زن ایرانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳

کارگاه پیشرفته نویسندگی با حضور چهار نویسنده زن ایرانی

دوره پیشرفته کارگاه «به روایت نویسنده» با حضور چهار نویسنده زن برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی موسسه فرهنگی- هنری «هنر فردا»، در دوره پیشرفته کارگاه «به روایت نویسنده» که با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و تکنیک‌های پیشرفته داستان‌نویسی شکل گرفته، چهار نویسنده زن به بررسی اصول پیشرفته داستان‌‌ در آثار دانشجویان خواهند پرداخت.

فرشته مولوی، میترا الیاتی، بهناز علیپور گسکری و فرشته احمدی از مدرسان این دوره هستند. این کارگاه در ۱۶ جلسه دوساعته تشکیل می‌شود و هر نویسنده در چهار جلسه، به صورت آنلاین حضور خواهد داشت. در این کارگاه فرشته مولوی از دیدگاه و راوی و همچنین آغاز و پایان در داستان سخن خواهد گفت. میترا الیاتی به تفاوت‌های گفتار و نوشتار و ساختار در زبان داستان، نقش و کارکردهای زبان در ادبیات داستانی مدرن وهمچنین تکنیک «گفت‌وگو» و دیالوگ‌نویسی در ادبیات داستانی خواهد پرداخت. نقش و اهمیت شخصیت و شیوه‌های خلق شخصیت در داستان، روایت‌شناسی داستان(نقل و نمایش)، بررسی زاویه دید و انواع راوی و «روایت شنو» نیز از سرفصل‌های کارگاه بهناز علیپور گسکری است.

در این دوره همچنین فرشته احمدی به بررسی جهان‌بینی مستتر در متن داستان‌‌ها می‌پردازد و اهمیت ناخودآگاه و پیام‌های پنهان در متن را بررسی خواهد کرد. او در این کارگاه ریتم داستان‌گویی را به عنوان عنصری بسیار مهم در روایت که تاثیر مهمی بر مخاطب دارد، مدنظر قرار خواهد داد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۱۰۹۲ و یا نشانی اینترنتی http://arttomorrow.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است