بخشی از «ماموریت» در یمن فیلمبرداری می‌شود/ پایان نگارش «فرشته‌ها گریه می‌کنند» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۹
حجت‌الله سیفی در گفتگو با صبا:

بخشی از «ماموریت» در یمن فیلمبرداری می‌شود/ پایان نگارش «فرشته‌ها گریه می‌کنند»

حجت‌الله سیفی از پایان نگارش فیلمنامه «ماموریت» خبر داد و ساخت آن را منوط به یافتن سرمایه دانست.

حجت‌الله سیفی کارگردان و نویسنده که پیش از این از در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از نوشتن فیلمنامه «ماموریت» درباره تاریخ صدر اسلام و پیامبر خبر داده بود، حال درباره وضعیت این فیلمنامه گفت: این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه «ماموریت» و منتظر پایان کرونا برای برنامه‌ریزی ساخت این فیلم هستیم. همچنین منتظر پایان جنگ یمن هستم زیرا قسمت‌هایی از فیلم را باید در آنجا فیلمبرداری کنیم.

این کارگردان با اشاره به اینکه تولید این اثر یک سال و نیم طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام به گونه‌ای است که دارای گونه‌ها، مقاطع مختلف و اتفاقات متعددی‌ است و هرکدام از آن‌ها قابلیت ساخت یک فیلم را دارند و این فیلمنامه نیز نگاه خاصی به برهه‌ای از تاریخ دارد که با دیگر آثار متفاوت است.

کارگردان «سهم من از زندگی» درباره ساخت فیلم تاریخی تاکید کرد: فیلم تاریخی ساختن سخت است، باید لوکیشن‌هایی برای آن ساخته شود، مکان‌هایی پیدا و انتخاب شوند تا بتوان خواسته فیلمنامه را برطرف کرد.

وی درباره سرمایه‌گذاری فیلم تصریح کرد: چند جا برای سرمایه‌گذار صحبت کرده‌ایم اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. وضعیت موجود کرونا و محوریت تاریخی فیلم، این مساله را به تاخیر می‌اندازد. همچنین با هیچ‌یک از ارگان‌های دولتی به صورت مستقیم وارد مذاکره برای سرمایه‌گذاری فیلم نشده‌ام تا وقتی که فیلمنامه از نظر خودم کاملا به پایان برسد و به نتیجه مطلوب برای سرمایه‌گذاری آن‌ها برسم. البته دولت معمولا روی فیلم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که طرح اولیه آن از خودش باشد و وقتی کاری را به آن‌ها ارایه بدهیم، شروع به سنگ‌اندازی می‌کنند.

سیفی در پایان درباره دیگر فیلمنامه خود با نام «فرشته‌ها گریه می‌کنند» که پیش از این از نگارش آن به صبا خبر داده بود، بیان کرد: نگارش فیلمنامه «فرشته‌ها گریه می‌کنند» به پایان رسیده است اما فعلا آن را ثبت نمی‌کنم. مشکل بزرگ سینمای ایران درحال حاضر نبود سرمایه است. اگر سرمایه نباشد فیلمنامه به صورت مکتوب درآمده و در اختیار دیگران نیز قرار می‌گیرد، اگر هم سرمایه باشد روند تولید آن آغاز می‌شود. ستون‌های تولید سینما اقتصاد است و اگر آن چرخه اقتصادی نباشد، قطعا نمی‌توانیم کاری کنیم.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    2/880/375/000