«نردبان» تاثیرگذاری فیلم مستند را بررسی می‌کند/ مروری بر آثار و تجربیات آنتونیونی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۱۱

«نردبان» تاثیرگذاری فیلم مستند را بررسی می‌کند/ مروری بر آثار و تجربیات آنتونیونی

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، میزبان کارگردان مستند «خط باریک قرمز» و نوجوانان این فیلم است.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، چهلمین قسمت از برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۱۰ اردیبهشت روی آنتن شبکه مستند می‌رود. در این قسمت، تاثیرگذاری فیلم مستند در قالب پرونده جدید برنامه «نردبان» مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مهمان ویژه این قسمت از برنامه فرزاد خوشدست کارگردان مستند «خط باریک قرمز» به همراه ۲ تن از نوجوانانی هستند که در این مستند حضور داشتند. این مستندساز که با ساخت اثری درباره نوجوانان زندانی توانست تحولی را در زندگی آن‌ها و اطرافیان‌شان ایجاد کند، ضمن گفتگو درباره تاثیرگذاری سینمای مستند، از تجربیات خود درباره سایکودرام، تئاتر و درام درمانی صحبت کرد.

مستند سینمایی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست در کانون اصلاح و تربیت تهران ساخته شده‌ است. این فیلم پس از رونمایی در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر توانست به‌ عنوان اولین مستند ایرانی جایزه نتپک را دریافت کند. اکران و بازتاب‌های این مستند سینمایی باعث شد در سال ۱۳۹۹ یک نوجوان که در کانون اصلاح و تربیت به جرم قتل حکم اعدامش صادر شده بود، نجات پیدا کند.

پرونده «فیلم‌برداری در سینمای مستند» که بحث ویژه «نردبان» در قسمت‌های اخیر است، با گفتگوی محمد حدادی و عطا مهراد پیرامون تدوینگر و فیلمبردار ادامه پیدا کرده است.

در بخش «و اینک مستند» نیز مروری بر آثار و تجربیات آنتونیونی شده است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی، جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است