جزییات «نواها و نغمه‌ها» ویژه برنامه رمضانی شبکه آموزش | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵

جزییات «نواها و نغمه‌ها» ویژه برنامه رمضانی شبکه آموزش

«نواها و نغمه‌ها» به مناسبت ماه رمضان از 12 شب تا 6 صبح از شبکه آموزش پخش می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، برنامه «نواها و نغمه‌ها» رمضانی، از ۱۲ شب تا ۶ صبح روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

این برنامه به صورت تامینی تولید شده است اما در بخش مربوط به مجری، مهدی آقابیگی که اجرا را بر عهده دارد به صورت زنده در فواصل برنامه با مناجات خوانی، خواندن حکایت و نکات اخلاقی به اجرای برنامه می‌پردازد.

محسن زندیه تهیه‌کننده «نواها و نغمه‌ها» درباره این برنامه توضیح داد: در این برنامه مناجات‌ها و آوازهای عرفانی، مناجات مداحان، دعاهای ویژه ماه رمضان مانند دعای امین الله، مجیر، ابوحمزه ثمالی، خمس عشر … قرائت می‌شود و در روزهایی که دعای خاص برای آن روز وجود دارد دعای کمیل، عهد، توسل و … پخش می‌شود.

تهیه‌کننده «نواها و نغمه‌ها» خاطرنشان کرد : یکی از بخش های جذاب برنامه ، سخنان بزرگان و علمای دینی است که در بخش های دو تا سه دقیقه ای با محوریت مباحث دینی و اخلاقی پخش می‌شود که در این بخش از سخنان بزرگانی همچون امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری، حجت الاسلام مجتبی تهرانی، شهید مطهری، آیت الله دستغیب، آیت الله مکارم شیرازی و… بهره جسته‌ایم.

زندیه ادامه داد: همخوانی‌های مناجات‌گونه هم به صورت عربی با ترجمه فارسی و یک سری هم به صورت فارسی برای علاقمندان پخش می‌شود و «ابتهال و ارتباط با خدا» هم از دیگر بخش‌های برنامه رمضانی شبکه آموزش است.

وی همچنین درخصوص مناسبت‌های ویژه ماه رمضان عنوان کرد: در شب‌های قدر حال و هوای برنامه به فراخور این ایام تغییر خواهد کرد و در شهادت امام علی (ع) و روز قدس سعی شده است برنامه رنگ و بوی مخصوص این ایام را داشته باشد.

تهیه‌کننده «نواها و نغمه‌ها» درباره چالش‌های برنامه تاکید کرد: با توجه به تنوع بخش‌ها، انتخاب‌ها کار زمان‌بری است چرا که برای مثال در مورد بخش «سخنرانی» ما یک سخنرانی کامل را پخش نمی‌کنیم بلکه با توجه به موضوع مورد نظر هر برنامه، منتخبی از سخنان علما و مرجع و بزرگان را پخش می‌کنیم.

زندیه تصریح کرد: در بخش کلام بزرگان به مباحثی همچون خودسازی، احترام به پدر و مادر، انفاق، توبه، داستان‌های قرآنی، حکایت‌های اخلاقی و پندآموز ، استفاده از برکات و فرصت‌های ویژه ماه رمضان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به این که رمضان امسال نخستین سالی است که برنامه «نواها و نغمه‎ها » به روی آنتن می رود اذعان کرد: امیدواریم این برنامه که از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است مورد رضایت بینندگان قرار گیرد و اگر این توفیق حاصل شد می‌توان برای فصل‌های بعدی هم طراحی و برنامه ریزی کرد.

این تهیه‌کننده در پایان با اشاره به این که تولید این برنامه در فرصت کوتاهی انجام شد از همکاری و زحمات مدیر پخش شبکه چهار قدردانی کرد.

«نواها و نغمه‌ها» با تهیه‌کنندگی محسن زندیه و اجرای مهدی آقابیگی هر شب از ساعت ۱۲ نیمه شب تا ۶ بامداد ماه رمضان به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است