بررسی مقام امام حسن (ع) در شعرهای فارسی از نگاه رادیو نمایش | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲

بررسی مقام امام حسن (ع) در شعرهای فارسی از نگاه رادیو نمایش

ویژه برنامه «باران نور» به مناسبت ولادت امام حسن (ع) با نگاهی فرهنگی روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ریحانه یزدان‌دوست نویسنده و تهیه‌کننده برنامه رادیویی «باران نور» درباره این برنامه گفت: تلاش کرده‌ام در این برنامه نسبت به یک اتفاق مذهبی و دینی رویکردی فرهنگی داشته باشم یعنی درواقع از منظر فرهنگ به آن نگاه کنم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه افزود: در این برنامه مقام و منزلت امام حسن (ع) در اشعار فارسی، از نگاه شاعرهای معاصر و کلاسیک، دیروز و امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین از منظر موسیقی، فیلم و ادبیات به شخصیت مذهبی امام حسن (ع) اشاره خواهیم کرد.

یزدان‌دوست خاطرنشان کرد: در «باران نور» محمود شالویی درباره شخصیت امام حسن (ع) در اشعار فارسی می‌گوید و در قسمتی دیگر بخشی را به دیالوگ‌های سریال «تنهاترین سردار» و عوامل این فیلم اختصاص داده‌ایم.

این تهیه‌کننده در پایان عنوان کرد: در بخشی از این برنامه با عباس براتی‌پور شاعر آیینی، محمد سپهری مترجم و نویسنده کتاب‌های معارفی و محمدجواد مروجی مترجم و نویسنده کتاب‌هایی درباره امام حسن (ع) گفتگو خواهیم کرد. یک قسمت روایی- نمایشی هم که به بخش‌هایی از زندگی امام حسن (ع)  می‌پردازد، روی آنتن می‌رود.

«باران نور» به روایت علیرضا تابان، گویندگی فاطمه نیرومند، هماهنگی و مصاحبه اکرم خیرخواه و به تهیه‌کنندگی و نویسندگی ریحانه یزدان‌دوست، چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است