«آشوبگر کوچک» با شما حرف‌ها دارد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۲

«آشوبگر کوچک» با شما حرف‌ها دارد!

کتاب «آشوبگر کوچک» نوشته زهراسادات سیدطاهرالدینی به همت موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به چاپ رسید.

به گزارش صبا، کتاب «آشوبگر کوچک»، کتابی ویژه کودکان با محوریت کرونا در موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد.

 مجموعه حاضر با توجه به شرایط حاکم در جهان و به تبع آن، ایران و شیوع بیماری کووید ۱۹ نوشته شده است و همراه با آموزش و رعایت نکات بهداشتی به کودک، تفکر را به او می‌آموزد.

کودک امروزه دیگر تمایلی به آموزش‌های مستقیم نشان نمی‌دهد و چه بسا روش‌های تربیتی به شکل مستقیم در عصر حاضر منسوخ شده و هیچ جذابیتی برای کودکان ندارد. آموزش باید همراه با تفکر باشد تا در وجود کودکان نهادینه شود.

لازم است آن‌ها در کودکی مهارت‌هایی را بیاموزند؛ از جمله راه‌های کنترل خشم و حتی شادی، دقت ویژه درباره دنیای پیرامون، تقویت اراده و نترسیدن از شکست و مواجه شدن با اشتباهات در زندگی، غنیمت شمردن فرصت‌ها و توجه به شادی‌های ساده و نعمت‌های خدا در زندگی، تقویت نیروهای معنوی و استفاده از آن برای متعادل نمودن احساسات و رفع غصه‌ها و غم‌ها، توجه به نکات مثبت و ندیدن کمبودها، آموزش درک و چگونگی بیان احساسات به جای ترس و روبه‌رو شدن با واقعیت‌های زندگی، آمادگی پرداخت تاوان اشتباهات به جای فرار از آن‌ها، آموزش تفکر خلاق، تکیه به نیروی خود و بخشش و سرزنش نکردن خود و در نهایت، کشف مهارت‌ها.

«آشوبگر کوچک» هرچند مجموعه داستان‌های کوتاه است، تلاش شده در آن نکات تربیتی فوق به نحو مطلوب آموزش داده شود.

این کتاب را زهراسادات سیدطاهرالدینی تالیف کرده و راحیل تقی پور تصویرگری آن را انجام داده است. این اثر در قطع خشتی و ۱۶ صفحه چهار رنگ با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان در موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است