صد شعر از شکارسری در «تظاهرات حرف های اضافه» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

صد شعر از شکارسری در «تظاهرات حرف های اضافه»

«تظاهرات حرف‌های اضافه» مجموعه اشعار حمیدرضا شکارسری است که در قالب سپید سروده شده اند.

به گزارش خبرنگار «صبا»، کتاب «تظاهرات حرف‌های اضافه»  شامل صد شعر در قالب سپید است  که مضامین و موضوعات مختلفی چون اجتماعی، سیاسی، عاشقانه و مذهبی را شامل می‌شود.

 یکی از ویژگی های کتاب تظاهرات در حرف های اضافه عینی بودن اشعار است. تصویر سازی خوب همراه با شاعرانگی باعث می شود مخاطبان بهتر شعرها را درک کنند. اشعار این کتاب به شدت عینی هستند به گونه ای که مشخص است شاعر آنچه را مشاهده کرده به خوبی توانسته در قالب شعر در بیاورد و با آن مضامینی زیبا و لطیف بسازد.

از ویژگی های شعری این کتاب می توان به اشعار کوتاه اشاره کرد. اگر از زاویه ای دیگر نگاه کنیم میتوان گفت این خاصیت کوتاه نویسی گاهی اوقات بر شاعران تحمیل می شود. زیرا از آنجا که در دوران ما پیام ها به سمت کوتاه تر شدن می روند و میل بشر نیز به سمت کوتاه گویی کشیده می شود، شاعران عصر ما نیز به تبع آن و مردمی که در کنارشان زندگی می کنند به سمت اشعار کوتاه و ساده می روند تا راحت تر با مخاطب ارتباط بر قرار کند.

در این کتاب از روزمره گی هایی چون ادارات، شلوغی مترو، ترافیک و … فراوان دیده می شود و دیدن این المان های شهری در شعرها برای مخاطبانی که در کلان شهر ها زندگی می کنند بسیار ملموس و جذاب است. در این روزگاری که مردم با این روزمره گی ها در کلان شهر ها به شدت درگیر هستند  باید چنین شعرهایی سروده شود و بدیهی است که هنر به سمتی حرکت کند که مردم در جامعه خواستار آن هستند.

در قسمتی از مجموعه شعر «تظاهرات حرف‌های اضافه» شاعر این‌گونه سروده است:

دستا بالا!

اطاعت

اصلا با این دست‌های خالی

مگر کاری جز دعا از ما بر می آید؟!

همچنین در قسمت دیگری از این مجموعه میخوانیم:

این چشم مال دختر نابینای همسایه

این دستها مال برادر جانبازم

این پاها مال گدای قدیمی محل

حتی این جگر مال قناری ترسویم

این دل

اما این دل

حتی پس از مرگ

فقط مال توست

به هیچ کس اهدا نمیکنم …

حمیدرضا شکارسری، شاعر و منتقد ادبی، متولد ۱۳۴۵ تهران و کارشناس زمین‌شناسی است  که پیش از این مجموعه اشعار دیگری باعنوان  «پیرتر از خود» را نیز توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر کرده بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است