آگاهی از رویداد و اخبارهای آثار موسیقی در «نیستان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴

آگاهی از رویداد و اخبارهای آثار موسیقی در «نیستان»

برنامه «نیستان» مجله موسیقی رادیویی است که امشب با بخش‌های مختلف از دنیای موسیقی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، رضا مهدوی کارشناس موسیقی رسانه، پژوهشگر، موسیقی‌دان در برنامه «نیستان» یکشنبه ۶ اردیبهشت ماه با فریاد عالی مقام نوازنده تنبور و خواننده از خطه کرمانشاه گفتگو‌ می‌کند‌.

او نفر اول و دوم جشنواره موسیقی جوان در بخش نوازندگی تنبور و آواز در سال‌های ٩۶ و ٩٧ بوده و دانشجوی کارشناسی موسیقی و مدرس موسیقی نوازندگی و خوانندگی است و با ساز سنتور در برنامه حضور یافته است.

همچنین فرنوش تدین در این برنامه به معرفی آلبوم‌های موسیقی می‌پردازد و امشب آلبوم «آرزوی فردا» اثری از عبدالرضا کیانی نژاد (مازیار) را معرفی می‌کند، در بخش «از ایده تا اجرا» نیز کیوان ساکت ردیف موسیقی ایرانی را تحلیل می‌کند و در قسمت دوم این برنامه همچنان اشاره به گوشه شاهی دارد و ضمن اجرا و شرح گوشه شاهی توسط او در برنامه با زخمه‌های سه تار به روایت از داریوش صفت به نقل از استاد صبا از نوازنده سنتور دوره قاجار به نام میرزا علی اکبر شاهی یاد می‌شود.

ندا رادمهر نیز در بخش اطلاع رسانی از رویداد و خبرهای حوزه آثار موسیقایی با علی حسین زاده برگزیده جشنواره چهاردم ملی موسیقی جوان در یزد در بخش ضرب زورخانه گفتگو کرده است.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‌‎کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است