«مصلحت» بهترین فیلم قرآنی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷

«مصلحت» بهترین فیلم قرآنی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر شد

طی مراسمی جوایز برگزیدگان فیلم‌های قرآنی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر اهدا شد.

به گزارش صبا، برای سومین سال متوالی، هیات داوران فیلم‌های قرآنی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر به دبیری مرتضی خدمتکار و متشکل از عباس صالح مدرسه‌ای، سید مصطفی زراوندیان و حسین سلیمانی ضمن تشکر از اصحاب هنر سینما و همه دست‌اندرکاران این جشنواره، منتخبان خود را اعلام کرد. البته قرار بود در اسفندماه گذشته این نتایج به طور رسمی منتشر شود اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزاری مراسم تاکنون به تعویق افتاد و به آینده موکول شد.

متن بیانیه هیات داوران فیلم‌های قرآنی سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر به این شرح است:

«هوالمصور

نظر به اهمیت تولید فیلم‌های قرآنی در حوزه سینما که از مفاهیم و مضامین «قرآن و عترت» الهام گرفته است و نقش هنرمندان به عنوان طلایه دارانِ تولید این آثار، برای سومین سال متوالی هیات داورانِ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ادای احترام به ساحت کلام‌الله مجید، مراتب تقدیر و تشکر خود را از اصحاب هنر سینما و همه دست‌اندرکاران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، بر خود واجب دانسته و از هنرمندان عزیزی که باعث رونق و ارتقاء سطح کمی و کیفی این دوره از جشنواره شده‌اند و با خلق آثار خود بر غنای هنر سینما افزوده‌اند، قدردانی می‌نماید.

بر این اساس، هیات داوران ضمن بررسی فیلم‌های این دوره، ضمن تقدیر از فیلمنامه «تک تیرانداز» جایزه بهترین فیلمنامه را به آقایان حسین دارابی، احسان ثقفی و احمد حیدریان نویسندگان فیلمنامه «مصلحت» به خاطر انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی با تکیه بر مفهوم عدالت محوری در روند فیلم اهدا می‌کند.

همچنین به پاس یک عمر مستندسازی در محورِ مقاومت و تلاش مجاهدانه برای ثبت و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و نیز تاکید بر روحیه خودباوریِ ملی، جایزه بهترین کارگردانی را به آقای سیاوش سرمدی برای فیلم سینمایی «منصور» اهدا می‌نماید.

هیات داوران بخاطر نقش آفرینیِ زیبا و متفاوت در راستای ترسیم عفو و بخشش در آموزه‌های دینی، جایزه بهترین بازیگری را به خانم نازنین فراهانی در فیلم سینمایی «مصلحت» اعطا می‌کند.

هیات داوران: عباس صالح مدرسه‌ای، سید مصطفی زراوندیان، حسین سلیمانی.

دبیر هیات داوران: مرتضی خدمتکار.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است